דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסחת התיקון: עיגול-קו-עיגול

נוסחת התיקון: עיגול-קו-עיגול

כתוצאה מכל התיקונים, אנחנו חייבים לחזור חזרה לצורת ה"עיגול", כפי שזה נברא על ידי הבורא בעולם אין סוף. אבל אפשר לעשות זאת רק על ידי התרבות ה"קווים", היינו, צמצומים על הרצון לקבל, מסכים וזיווגי דהכאה.

"יושר", זה צדק: תשלם ותקבל! "עיגולים", זה כמו אימא שמוכנה לתת לנו את כל מה שיש לה: תיקח מה שאתה רוצה.

אבל אותם העיגולים שאליהם אנחנו משתוקקים אחרי התיקון, זה "יושר" עד כדי כך גדול שמקבל צורת העיגול. אם לא נשארו הגבלות על הרצון שלי והוא מתוקן במלואו, אז אני הופך ל"עיגול", המשפיע בשווה, "אני לדודי ודודי לי".

האגו שלנו, זה עיגול, ודאי שהוא עיגול מקולקל. הוא רוצה ליהנות מכל מה שהוא רואה ללא שום הגבלות וחשבון. אנחנו צריכים להביא אותו לצורת העיגול המתוקן, כדי שכולו יהיה בעל מנת להשפיע, מעל לכל החשבונות. התיקון שלו ממומש על ידי הקו. אנחנו מצמצמים את הרצון שלנו, שמים עליו הגבלות, "מסך". דווקא ה"מסך", הוא זה שעושה מהעיגול קו. כי הוא מגביל את העיגול, מסדר אותו, לפי סדר מסוים, לפי חשבון.

אם לא ה"מסך", אז הכלים היו נשארים עיגולים, כמו האור שברא אותם. אבל לאחר הצמצום אנחנו אומרים "לא" לקבלה בלתי מוגבלת: עכשיו רק לפי הקצבה, לפי החשבון, לפי ההסכם. והבורא לא מתערב בזה.

על ידי הצמצום אני כביכול אומר לבורא: "חכה, תן לי בבקשה זמן להסתדר עם הרצון לקבל שלי. אני רוצה לסדר אותו. ברגע שאני מסדר אותו, אנחנו נתחבר. בבקשה, אל תפריע לי בזה, רק תעזור לי כשאני מבקש". אם אני לא אעשה כך, אז אני אשאר בבושה, ואם אני אעשה כך, אז אני אהיה ראוי, אהיה עצמאי.

לעבוד ב"יושר", זה נקרא, לעבוד לפי הצדק. וזה נקבע לפי כמה שאני יכול להעמיד את הקבוצה נגד הרצון לקבל שלי, כדי שאוכל על ידה למשוך את המאור המחזיר למוטב ולבקש עזרה מהבורא. "יושר", זה נקרא עבודה באמצעות ה"מסך", לפי מה שאני מתגבר על הבושה והופך אותה לכבוד, לפי החשבון, כמה הוא יכול להשתמש בטבע שלו ובטבע של הבורא.

שאלה: קו רגיל מחבר נקודות, ומה מחבר ה"קו" הזה?

תשובתי: ה"קו" הזה מחבר את הרצון לקבל עם האור באמצעות ה"מסך". באופן כזה, ה"עיגול" על מנת לקבל הופך ל"עיגול" בעל מנת להשפיע. עיגול מתוקן נוצר על ידי הכפלת מספר הקווים עד אין סוף. אם אנחנו מוצאים לפחות עוד איזה פירור של רצון לקבל, אז עושים ממנו קו.

יוצא, שכמות כזאת אין סופית של קווים הופכת לעיגול. קבלה על מנת להשפיע ללא גבול גם כן נקראת "עיגולים". כך אנחנו חוזרים לעולם אין סוף. אנחנו מסוגלים לעשות קווים מהרצון לקבל שלנו חוץ מ"לב האבן", שיתוקן על ידי כל המאמצים שלנו בסוף, בבת אחת. וזה לפי התנאי: "חיל בלע ויקיאנו".

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 14.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
העולם עובר מקבלה להשפעה
נוף נהדר מהקומה העליונה
מיני עולם אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest