דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נוסחה לכוונון התמונה

נוסחה לכוונון התמונה

שאלה: כאשר קוראים בזוהר, זה נשמע כמו מוזיקה, אבל בו זמנית אני משתדל להבין את המשמעות של הכתוב וגם לא לשכוח על הכוונה. אבל אי אפשר לזכור הכול בו זמנית. אז מה הכי חשוב?

תשובתי: הכי חשוב זה, שבזמן שאני שומע את קולו הנעים של הקריין ונהנה מהמוזיקה שבה נשמע הזוהר, העיקר זה להישאר במחשבות על הבעיות שלי, כלומר לחשוב איך אני יכול להגיע לאהבת חברים, שבתוכם אני ארגיש איזה שהוא יחס לבורא.

הזוהר מספר על מה שהתגלה לאנשים שהצליחו להתחבר ביניהם. פשוט מאוד: מתחברים באיזו שהיא צורה ופתאום שומעים כאילו שתפסנו גל במקלט הרדיו, מתחברים עוד יותר, ופתאום רואים. אלה הן ב' דרגות של השגה: חסדים וחכמה. ומה שרואים, כותבים.

כך כתבו לנו את ספר הזוהר. ואנחנו צריכים עכשיו להשתדל להתחבר בינינו, כמוהם, כדי לראות את מה שהם רואים.

העולם הזה עם השׂכל והרגש הגשמי שלנו, זו צורה מיוחדת לגמרי שאותה אנחנו רואים לפנינו במישור הזה. זו צורה של השבירה הסופית. אנחנו צריכים להשתדל לגלות את התלות של היחס שלנו לחברה ולבורא לתמונה הזאת. כלומר, אני רוצה לראות איך משינוי היחס שלי לחברה ולבורא, של חיבור יותר ויותר גדול, משתנה ההסתכלות על העולם והרגשת העולם שלי.

כאן אני רוצה למצוא נוסחה, כיצד יתר החיבור שלנו, ההשתוקקות לבורא, הערבות ההדדית, ההשתדלות בלימודים לגלות את הכוח השורה בינינו ובכל העולם, מגיעים למידה מסוימת ומגלים לנו את הצורה החדשה.

אנחנו צריכים להתחיל לעבוד עם זה באופן מעשי. והזוהר מביא אותנו לזה, בכך שמראה לנו כאלה מצבים ומקרים שלפיהם אנחנו צריכים להבין מה הם גילו בהם. אנשים יושבים במערה במאה השנייה לספירה לאחר חורבן בית המקדש, כאשר שוררת שממה בכל ארץ ישראל, כולם נמצאים במצב נורא. והם מגיעים לכאלה דרגות השגה גבוהות.

תראה על אילו מדרגות הם כותבים: על אברהם, יצחק, יעקב, על כל המצבים עד לגמר התיקון. וכל זה מתוך גילוי השנאה וגילוי הדבקות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, הקדמת ספר הזוהר, 17.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ילד נטוש
המלצה לקריאה בספר הזוהר
אל תוסיפו הרבה תבלינים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest