דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא תימכר החכמה בשוק

לא תימכר החכמה בשוק

המדע החל להתפתח לאחר שחכמים חיצוניים קיבלו ידע וחכמה מהמקובלים עוד מימי הנביאים, כפי שמודים אפלטון ואריסטו. והם הזהירו מפני העברת החכמה הזאת לתלמידים, שאינם נמשכים בינתיים רק לחכמה טהורה, אלא גם לתאוות גשמיות.

בעולמנו ההשתוקקות לחכמה נחשבת כביכול לרוחנית, כי האדם משתוקק לדעת, להבין, להשיג תופעות שנמצאות למעלה ממנו בטבע בצורה אובייקטיבית שאינה תלויה בגוף שלו, שלא נותנת לו שום תועלת מעשית, מוחשית. ואם זה כך, אז מותר לו ללמוד את המדע ולפתוח לו את המדע.

אבל אם לאדם יש עוד איזה שהן מטרות חוץ מלדעת את סודות הטבע, והכוונות שלו לא טהורות, אז אסור לו לגלות את הידע. כי חוץ מהמדע עצמו הוא ירצה עוד כסף, כבוד, שליטה. כי אז הוא ימכור את המדע הזה, כלומר הוא יתחיל להשתמש במדע הזה שהשיג על מנת להשיג מטרות גשמיות ובזה הוא יחריב את העולם כולו.

כל עוד לא היה לנו מדע, אז המקסימום שיכולנו להזיק זה לזה, זה על ידי שניקח מקלות ונכה זה את זה. כמה כבר אדם יכול כך להכות? ואילו היום על ידי פצצה אחת אפשר להרוג מיליוני אנשים. במלחמות העתיקות לא היו אבדות גדולות מכל צד בהשוואה למימדים הצבאיים של היום כאשר משתמשים בנשק עוצמתי ביותר שהורג מסות, גזים רעילים, נשק שמשפיע על האקלים שגורם לרעידות אדמה.

מכאן רואים, שאסור לפתוח חכמה לאנשים שנמשכים לערכים אחרים חוץ מהחכמה עצמה. לצערנו, הגילוי הזה נעשה, ונכון להיום כל החכמים נמצאים בידיהם של אנשים עשירים ופוליטיקאים שאומרים להם מה לעשות. המדענים נאלצים לחפש מלגות, קרנות תמיכה למיניהן, כדי להמשיך במחקרים שלהם. והמחקרים עצמם מכניסים להם כסף, רק מה שמועיל לאותם האנשים שרוצים להרוג, להרעיל ולשלוט על אחרים, כמו על עבדים. אלה הם פניו של המדע של היום.

בעוד שהאיסור על פתיחת חכמת הקבלה בכלל אינו מובן. איך אפשר להזיק על ידה, אם לפניך נמצא מחסום לעולם הרוחני? אם יש לך כוונה נקייה, אז אתה תעבור דרכו ותיכנס להרגשת הכוחות הרוחניים, הרצונות, תתחיל לעבוד איתם לטובת הזולת, ודרכם לטובת הבורא. אתה מגלה ומרגיש את זה, זה העולם שלך.

אבל אם אין לך כוונה של השפעה, אז אתה לא יכול להשפיע על העולם הרוחני: לא לאחרים ולא לבורא, ולא לגרום להם רע. אז למה אסור לגלות את חכמת הקבלה? אדרבה, אפשר היה לפתוח אותה בפני כולם! אבל דווקא חכמת הקבלה הייתה הכי נסתרת במשך אלפי שנים עד זמן האר"י. בעל הסולם כותב, שהתרחש פגם גדול מזה שספר הזוהר התגלה טרם זמנו על ידי אלמנתו של רבי משה דליאון. אבל על זה יש חשבון מהשמיים.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר "פנים מאירות ומסבירות"", 10.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שפע גשמי לנוכח ריקנות פנימית מלאה
אזהרה של החכמים הראשונים
כאשר המדע הופך למיקוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest