דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נווה מדבר משפחתי

נווה מדבר משפחתי

שאלה: אתה אומר, שבמשפחה צריך כל הזמן לוותר זה לזה. באיזה אופן זה ממומש?

תשובתי: תבין דבר אחד: אין לי שום עצות לאף אחד. יש רק ביטוי נכון של אותם התנאים, שבהתאם להם משפחה יכולה להתקיים בצורה טובה ובבטחה, אם בני הזוג כל הזמן באים לוויתורים הדדיים.

לכולם מובן, שאם דבר כזה היה אפשרי, אז הכול היה בסדר. אבל איך אפשר להחזיק את עצמך בזרם הזה? רק אם מסביבנו תהיה סביבה מתאימה ודעה חברתית תואמת, שבה אנחנו כל הזמן תומכים, כמו חום בתנור המשפחתי.

אם כל הזמן מחזקים אותו על ידי דוגמאות חיוביות בטלוויזיה, באינטרנט, בשיחות עם אנשים, אז גם אנחנו נתחיל לראות יחסים דומים בין הזוגות ברחוב ובמקומות ציבוריים אחרים, אז יופיע בנו הצורך הפנימי למצב של השתוות והידמות לחברה.

אבל אם במקום זה יצוצו לנו מול העיניים תמונות של גסות רוח וזלזול, אז שום דבר טוב לא ייצא מזה. לפעמים, בחיפוש אחר חומרים שמעניינים אותי, אני עובר לערוצים רוסיים ורואה תוכניות הומוריסטיות. אני לא סובל אותן, מפני שהן מכוונות על מנת להשפיל, לעקוץ, לדכא מישהו, להדגיש את אי השוויון בין בני אדם, תכונות שליליות של גברים ונשים. זהו הומור רע שעובד כדי להשפיל את המשפחה.

אני רואה איך אלפי בני אדם יושבים וצוחקים מבלי להבין איזו שיטה של קיום משפחתי הם סופגים בזה. האדם חושב שהוא פשוט בילה טוב וצחק, אך לא ידוע לו שבתת-מודע הוא קיבל שיעור רע מאוד של חיי משפחה. הוא רואה שכך זה מקובל, כך אפשר להתנהג, שכולם פועלים בצורה כזאת וגם עושה כמוהם.

אנחנו הרי נולדים ריקים, ואותנו, כמו מחשב, כל הזמן ממלאים בכל מיני תוכנות שלפיהן אנחנו עובדים. לכן צריך לחשוב על איך ליצור סביבת קיום נכונה מתאימה, ואז בעל כורחנו נבין, שבזה מסתכמים חיי המשפחה התקינים שלנו. אחרת, יהיו גירושין. אנחנו רואים לאן הכול מוביל.

שאלה: כלומר, בזרם הקולח של המידע שהורס אותנו אנחנו צריכים ליצור נווה מדבר שכל הזמן יספק לנו מלאי של יציבות?

תשובתי: ודאי. הרי קיימים קורסים של הרזייה, קורסים פסיכולוגיים וקורסי תמיכה אחרים, שבהם אתה נכנס לקבוצה והקבוצה מכוונת אותך להתנהגות מסוימת. אתה רואה איך זה נעשה אצל אנשים אחרים, ואתה גם הולך בעקבות הדוגמה שלהם.

כך גם כאן. רק ספק אם הקבוצה תעזור כאן, מפני שהיחסים המשפחתיים משתנים כל דקה, כל שנייה, ואנחנו כל הזמן שקועים בהם. לכן יש כאן צורך בסביבה יותר רחבה ושפועלת באופן תמידי.

מתוך שיחה על משפחה, 28.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה אידיאלית בחברה אידיאלית
משפחה במאה ה – 21: החידוש
טנגו משפחתי: כולם רוקדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest