דף הבית / משבר עולמי / נהנים מהנפילה

נהנים מהנפילה

photo_rav_gh70_2691.jpg

שאלה: לא מזמן פורסמו ב-YNET תוצאות סקר, בו השתתפו 140 אלף איש מ-150 מדינות, ולפיו 89% מהמשתתפים מרוצים מהחיים, אופטימיים ומאמינים שהמשבר ייגמר ובעתיד יהיה טוב יותר. אם כך, מה המשמעות לספר לעולם על חוכמת הקבלה?

תשובה: המשימה שלנו היא להפיץ את הידע על חוכמת הקבלה ולעשות את המקסימום. כשבעוד מספר חודשים תגיע המכה הבאה, האנשים יתחילו לשים לב לחומרים האלה, שכבר יהיו מוכנים וזמינים לכולם. זה שבינתיים כולם שמחים זה נקרא "הכבדת הלב", כמו שהיה עם פרעה.

כך אמרו היהודים במצרים: "הכול נפלא! טוב, קיבלנו מכה קטנה, אבל עכשיו שוב הכול טוב! יש מה לאכול! אף אחד לא מציק לנו, הכול בסדר. משה רק גורם לנו לצרות, בגלל ההתנהגות שלו עם פרעה. אם לא הוא, לא היו לנו שום בעיות! אם לא נטריד את פרעה (האגואיזם שלנו) נחיה טוב. כמובן, צריך להסכים עם כמה מגבלות לא נעימות, אבל אפשר להתאפק."

כך האגואיזם שלנו מרמה אותנו ומושך אותנו עוד יותר עמוק לתוך המשבר הזה, יותר עמוק אל תוך לוע "הנחש". אנחנו צריכים רק לראות את העבודה הזאת שלו, אחרת לא נבין את כל העומק שלו, של ה-"עזר כנגדו" הזה. הוא הרי צריך לשקר לנו ולשכנע אותנו שעדיין לא כל כך נורא. רגע לפני המוות האדם חושב שעוד לא כל כך נורא, הכול יסתדר. כמו בבדיחה ישנה על אדם שנופל מהגג, וכשהוא עובר את הקומה השמינית, השכן שואל מה שלומו, והוא עונה: "בינתיים הכול בסדר"… זה דומה למצבנו.

מצד אחד לא ברור איך מדינות יכלו לספק לתושביהן שרותי רפואה ושירותים נחוצים אחרים, ומצד שני החגיגה נמשכת …. בעודנו חולפים על פני הקומה השמינית…

ידיעות קודמות בנושא:
השקט שלפני הסערה
המשבר הוא טיסה מתמשכת
המשבר: יציאה מהגלות
הבנקים וקרנות הנאמנות ככבשן
ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest