דף הבית / הכול על הקורונה / נגיף הקורונה – האנושות נמצאת במבוכה

נגיף הקורונה – האנושות נמצאת במבוכה

שאלה: האנושות סובלת עכשיו ממגפת הקורונה, היא מפחדת ועדיין לא מסיקה מסקנות לטווח רחוק. האם תהיינה השלכות רוחניות כתוצאה מנגיף הקורונה?

תשובתי: האדם נמצא בינתיים במבוכה וחשש לגבי מקום העבודה, היכן ילמדו הילדים, באיזה אופן כל זה יתבצע, כמה זמן הוא עוד יישב בבית וכולי. עולות שאלות רבות: מה עם האישה והילדים, בדרך כלל אני בקושי רואה אותם ואילו עכשיו אני סוף כל סוף מתחיל להכיר את הילדים שלי וגם את אישתי. כל זה לא פשוט. אנחנו נשב כך עוד כמה חודשים, ואם לא נעשה עבודה חינוכית רצינית עם האוכלוסייה, המשפחות יתחילו להתפרק.

הערה: אבל אלה תחזיות לא כל כך טובות.

תגובתי: ומה אפשר לעשות? הרי כאשר בני אדם מתחברים פתאום במרחב אחד קטן, אז בהדרגה מתחילים להראות זה לזה צדדים שונים של האגואיזם. לא קל להסתדר ולחיות עם זה. אבל אני חושב שאנחנו נערוך כל מיני סדנאות ושיעורים, נציג ונפרסם אותם באתרי האינטרנט שלנו, כל מה שרק אפשר ובזה נמנע את המכה.

שאלה: כיצד בכל זאת, בעודנו בהסגר, בבידוד, אנשים לא יהרגו זה את זה?

תשובתי: ליהפך, אנחנו נתחנך בכזאת צורה שההתקרבות הפיזית בינינו תביא להתקרבות רוחנית, נפשית, פנימית, ואנשים ירגישו ביניהם הופעה של איזה כוח חדש שנקרא בורא. בתורה נאמר: "איש ואישה ושכינה ביניהם". באופן כזה אנחנו יכולים לגלות את הבורא אפילו בין בעל לאשתו. הכול נמצא בינינו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 22.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest