דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתקן לשאיבת מים של הבורא

מתקן לשאיבת מים של הבורא

"וילקטו אתו (מן) בבקר בבקר איש כפי אכלו וחם השמש ונמס." (תורה, שמות, פרשת "בשלח", פרק ט"ז פסוק כא').

שאלה: מה זה אומר "וחם השמש ונמס"?

תשובתי: אין זמן ברוחניות. ישנם מצבים פנימיים באדם, שנקראים: "בוקר", "יום", "ערב", "לילה".

אם המצב הפנימי שלי זה "בוקר" (כאשר השמש זורחת), זה אומר, שאני מתחיל לקבל את האור העליון כדי להתקדם בצורה נכונה קדימה. אם במשך כל המצב הזה אני מכוון את עצמי במדויק לבורא, ומקבל אור כדי ללכת אליו, אז מצב כזה נקרא "בוקר", והוא יכול להימשך אלף שנה.

אם אני מתחיל לתפוס את המצב הזה כבר לפי איך שהוא מזין אותי, מחמם, מעורר בי איזה שהם רצונות וצרכים, כי האור נכנס לתוכי לפי ד' בחינות של ההתפתחות שלו בתוכי, אז אני מתקרב לצהריים.

יחד עם זה, האור מתחיל להיות מורגש בי כמדכא: חום, שָׂרב, דרושים לי צל ולחות. אני צריך להסתתר מהאור, איך זה יכול להיות? אבל אני צריך לאזן את כיווני החסרונות הפנימיים שלי לתיקון, המכוונים אל האור בצורה חיצונית להיות בצֵל.

אני מתחיל להגן על עצמי, להציב על עצמי מסך חיצוני ולא פנימי. זה מזמין בתוכי בהדרגה כוח שלילי, שמחייב את השמש לשקוע. אני מתקרב למצב שנקרא "ערב".

ערב, זה דמדומים, כאשר אני לא מבחין בהבדלים בין טוב ורע, האם אני מתקדם נכון או לא, האם נמצא לידי מישהו מוכר או לא, כלומר אני מאבד את ההתמצאות בדרך הרוחנית שלי.

במקרה כזה הכול לאט לאט מתחיל לנבול, ואז אני עובר ממצב של עמידה למצב של ישיבה וממצב של ישיבה למצב של שכיבה, כאשר הרגליים והראש נמצאים ברמה אחת, לפי החשיבות. לא נשאר ממני כלום כאדם, ואני שוקע לגמרי בדרגת "בהמה". בבוקר אני קם, ואילו לקראת ערב אני "נעלם" כאדם.

המצבים האלה נחוצים כל הזמן. באופן כזה אני מתמלא בנפח, כמו במתקן לשאיבת מים. בחושך אני מקבל רצונות אגואיסטיים חדשים, מתקן אותם בבוקר, ובמשך היום שוב חוזר אליהם. זה חוזר על עצמו שוב ושוב. אני שואב מהמאגר של הבורא אל המאגר שלי, עד שאתמלא לגמרי ואהפוך להיות כמוהו. כי הרי נאמר: "ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד". כלומר הכול מתחיל מהערב.

שאלה: אז מדוע נאמר, שכאשר השמש חיממה, אז המָן נמס?

תשובתי: מָן, זו תכונת ה"בינה" בתוך "מלכות", תכונת ההשפעה בתוך הרצון לקבל. הוא מורגש רק בבוקר, וכאשר מגיע היום תכונת ה"אמונה", ההשפעה, נופלת ונעלמת.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 04.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ויהי ערב ויהי בוקר, יום אחד
היום מתחיל מהערב
ויהי ערב ויהיה בוקר, יום אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest