דף הבית / משבר עולמי / מתחילה תקופתה של ישראל

מתחילה תקופתה של ישראל

מתוך מאמר דעה שקראתי: "תקופת האבן לא הסתיימה מפני שנגמרו האבנים, אלא מפני שהופיעו טכנולוגיות חדשות והאדם למד לעבד את המתכות. תקופת הנפט מגיעה לקיצה בימים אלה, וזה לא מפני שאזלו מלאֵי הנפט, אלא מפני שהתרחשה מהפכת הגז.

הירידה במחירי הנפט הביאה למשבר חמור ברוסיה ובכל העולם הערבי, האביב של הצפחה יביא לקריסה את השאריות של העולם הערבי. מדינות ערב ייפלו, שבטים חזקים יאחזו בנשק ויתחילו לכבוש ערי ערים תוך כדי הרג ושוד. הכלכלה של דובאי תקרוס בשנת 2015, ירדן תיעלם תוך שנה ולאיראן מצפים זעזועים רציניים על רקע עדתי ופוליטי. חמאס וחיזבאללה יאבדו את כוחם והשפעתם. בעולם בו לא יהיה מחסור במשאבי אנרגיה, לא יהיה כסף לאחזקתם. כך מתחילה תקופה של טכנולוגיות, דבר שיָקנה יתרונות עצומים לישראל.

מהפכת הגז הופכת את ארה"ב ליצרנית הגדולה ביותר לייצור נפט וגז, דבר שמתיר את ידיהם בפוליטיקה המזרח-תיכונית. זוהי התחלת הסוף של גן העדן של נסיכויות הנפט חסרות הערך, הטוטליטריות-פיאודליות, של חצי האי ערב. ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערבי, בחריין, עומאן, קטר, כווית, הכלכלה של המדינות הללו התבססה במלואה על מכירת נפט. האזרחים של המדינות הללו לא עובדים, את כל העבודה עבורם עושים עובדים זרים. מבנה כזה לא יחזיק מעמד בתקופה של זעזועים כלכליים. ולמרות שלנסיכים של חצי האי ערב יספיק מלאי הכסף כדי להחזיק מעמד עוד כמה שנים, ספק אם תוך השנים הספורות האלה הם יוכלו לשנות ולבנות מחדש את הכלכלה שלהם. ברגע שהכסף יגיע לסיומו, יתחילו המהומות והתסיסה.

בעוד שנה-שנתיים ארה"ב תהיה מוכנה לייצא גז ונפט, מדינות ערב ייהפכו ממקור של אנרגיה למתחרים. סדרי העדיפויות הגיאו-פוליטיות של ארה"ב ישתנו. לכן הסעודים נמצאים כעת בפאניקה, מפני שמדיניות החוץ שלהם התבססה על התלות האמריקאית בנפט שלהם. מחלו להם על כך שמימנו טרור עולמי, על שהפרו זכויות אדם ועל היעדר מוחלט של דמוקרטיה במדינותיהם. לפני כמה שנים חבית נפט עלתה 150 דולר, מאז המחירים ירדו בשני שליש. במחיר שלמעלה מ-40 דולר לחבית, הפקת אנרגיה מגז הופכת לרווחית יותר. זה אומר, שהסעודים יכולים לחזור לעמדות הקודמות, רק אם הם יורידו את המחיר עד ל-30 דולר לחבית.

רוסיה גם חווה משבר חזק בגלל מהפכה זו. אבל הסיכויים לשנות ולבנות מחדש את הכלכלה ברוסיה יותר טובים מאשר לשכנינו הערבים, שפשוט שכחו מה זה להרוויח את לחמם. מגיעה תקופה של חידושים, ננו-טכנולוגיות, היי-טק, מתחילה תקופתה של ישראל. בין אם זה מוצא חן בעיני שכנינו, ובין אם לאו".

ואני חושב שבינתיים ישראל מעוררת בעולם חוסר יציבות הרבה יותר גדול, מאשר כל העמים והמדינות שבעולם כולם יחד. כפי שמסבירה חכמת הקבלה, זה קורה דווקא מפני שהייעוד של ישראל הוא לא בניצחון שכנינו בחידושים, ננו-טכנולוגיות והיי-טק, אלה בהדגמה לעולם של הרעיון, התיאוריה והפרקטיקה באיחוד כולם מעל האגו העולמי. השיטה הזאת לא קיימת אצל אף אחד חוץ מעם ישראל, ודווקא זה מה שנחוץ לעולם, ולא הטכנולוגיה החדשה, ההתעשרות והשליטה. אם ישראל תעניק לעולם במתנה דווקא את טכנולוגיית החיבור והאיחוד הזאת, אז היא והעולם ימשיכו להתקיים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest