דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתוך השקר אל האור

מתוך השקר אל האור

laitman_9156_1_wp.jpg

שאלה: איך אנחנו יכולים לדרוש עכשיו תיקונים, אם אנחנו נמצאים באופן מוחלט ברצונות אגואיסטיים?

תשובתי: מובן מאליו שאיננו יכולים לדרוש עכשיו תיקון. אם אני אגואיסט מושלם, כיצד אני יכול לבקש תיקון?! אך ממני נדרש מעט מאוד, עד כמה אני מסוגל לבקש את ההשפעה בהימצאי בתוך האגואיזם. זה נקרא שמ"לא לשמה", כלומר מתוך השקר, מתוך האגו, מתוך הרצון שלי ליהנות, מהמחשבות על עצמי בלבד, אני צועק שאני רוצה להיות המשפיע.

מובן מאליו שזה שקר, ואיני רוצה להיות המשפיע, לאהוב אחרים, להשפיע ולתת להם, להידמות לבורא. אני פשוט לא יודע מה זאת השפעה, אם היית יודע מה זאת השפעה, היית מייד בורח מזה. לכן האמת נסתרת ממך, כדי שלא תדע מה אתה מבקש, עד כמה זה הפוך ומנוגד לטבע שלך, שזה באמת מוות לכל התכונות והרצונות העכשוויים שלך.

בחכמת הקבלה אנחנו לומדים על היחסים בין האורות והרצונות. ישנו כלי, רצון, וכנגדו האור. וחוץ מזה, ישנו מצב אחר, כשגם הרצון אינו אמיתי, שיקרי, וגם האור שכנגדו הוא אינו ישר, אלא מקיף. בדיוק במצב הזה אנחנו נמצאים עכשיו. אך בינתיים, כאילו שאנחנו מעוניינים להיות המשפיעים, אנחנו מבקשים שיבוא האור וייתן לנו את הרצון הזה להשפיע. לכן זה עובד.

המערכת בנויה כך שתמיד מתוך המצב הנוכחי שלנו, שבו איננו רוצים את המצב הבא, ובכל זאת מבקשים אותו, אנחנו יכולים להגיע אליו, לקבל אותו ולהימצא בו. משום שקיימים בנו רשימות מהמצב המתוקן שנשבר. הרשימות הללו מעוררים את האורות, הנמצאים הרחק מאיתנו בעולם האצילות, ואנחנו יכולים למשוך אותם, בכדי שהם ישפיעו עלינו, אז הם נקראים אורות מקיפים.

כמובן שאנחנו נמצאים בתוך שקר ואיננו מעוניינים בהשפעה ואהבה לזולת, כל זה נכון. התורה אינה מסתירה זאת מאיתנו. להיפך, היא אומרת שהבורא נסתר והרוחניות נסתרת, מאחר ואם תראה אותו, לעולם לא תרצה אותו. אך כדי שתוכל לתאר, כאילו ההשפעה היא טובה עבורך, אפילו ברצונות האגואיסטיים שלך, הרוחניות נסתרת.

כשאתה כאילו שרוצה בזה, אתה מדמיין לעצמך איזה שׂכר אגואיסטי, האור בכל מקרה פועל עליך ומשנה בך את הרצונות והמחשבות מהקבלה להשפעה, כך הוא פועל. המערכת בנויה בדיוק לתהליך כזה. כך זה מתרחש לא רק במצב שלנו, כשאנחנו עולים מהמדרגה הזאת של הקבלה למדרגה הרוחנית הראשונה של ההשפעה.

בעוברנו את המחסום, אנחנו גם עולים ממצב למצב באותו העיקרון, בלרצות את הבלתי רצוי. שם "נשמת האדם תלמדנו", וישנה איזושהי תמיכה, מאחר ואנחנו כבר נמצאים ברוחניות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 02.06.2010

One comment

  1. בראנץ שרה

    הרב ליטמן בכל פעם אני נרעשת מההבחהנ והבטחון הרב שאתה מפגין בידע שלך על טיב ועומק הרגש הקיים באישה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest