דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משקפת בדרך אל המטרה

משקפת בדרך אל המטרה

מיכאל לייטמן

שאלה: איך אני יכול למצוא את הכיוון נכון אל המטרה?

תשובתי: הבורא נתן לי משקפת שדרכה אני יכול לראות את המטרה. המשקפת הזאת היא קומץ של נשמות שאליהן אני מצטרף, ודרכן אני מכיר את המטרה, בעזרתן אני צועד לקראתה. הבורא הקצה לי חלק מהנשמות, איבר של הנשמה הכללית שאליו אני שייך, והביא אותי לקשר איתו. זה נקרא איחוד הנשמות, המיועדות עבורי. בעזרתו אני יכול להתקדם, בכך שאתכלל בו, בכך שאני משיג את האיחוד הזה ודרכו את המערכת הכללית של הנשמה היחידה.

עדיין אינני נמצא בקשר עם אותן הנשמות, אינני מכיר אותן. כל הקשר כאילו נמצא מתחת למים, ומעל פני המים אני רואה גופים פיזיים, הרי הבורא הביא אותי לקבוצה פיזית שהם בדיוק כמוני. הבורא נתן לי הזדמנות לארגן קשר פיזי עם החברים, בכך שאני מקבל על עצמי כל מיני התחייבויות, דאגות, אחריות, להתחיל להיכנס לתוך קשר פנימי של הנשמות.

באיחוד הפנימי איתן, אני מגלה שהקבוצה הזאת כבר מתוקנת בשלמותה, ואני אינני מתוקן, נתנו לי הזדמנות באופן כזה להצטרף למערכת מתוקנת, בינתיים לא לכל מערכת האדם, המלכות דאין סוף, אלא לחלק ממנה.

אני חייב להשיג יחסים נכונים כלפי החברים שלי, "ואהבת לרעך כמוך". וכלפי שאר המיליארדים בעולם, "הווי דן כל האדם לכף זכות". "אהבת הזולת", משמע להתאחד עם הקבוצה שאליה הבורא הביא אותי, עם דעותיהם, עם רצונותיהם. לקבל את הקבוצה, בחירתו של הבורא, או להישאר "חופשי" (ולמעשה לבצע את פקודותיו באופן מוחלט), זאת הבחירה שלי, הבחירה החופשית שלי, לנוע בכפייה כמו כולם או בהכרה יחד עם הקבוצה.

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 28.05.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest