דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מערכת מדעית של חוקי הטבע הכלליים

מערכת מדעית של חוקי הטבע הכלליים

מיכאל לייטמן

אדם שבינתיים אינו מבין את סגנון כתיבתם של ספרי קבלה, מופיעים אצלו קשיים רבים בתפיסתם והבנתם של הכתבים. אדם חילוני הקורא את המילים הבאות: "מצווה", "בורא", "להשפיע נחת רוח לבורא", "להישמר מחטא", אינו מבין על מה מדובר, לאן הוא בכלל נפל. אך הבעיה היא בכך שאיננו יודעים פשוט לקרוא בצורה נכונה את הטקסט הזה.

המקובלים השתמשו בסגנון כתיבה כזה מדור לדור, מזמנו של אברהם שהיה הראשון שפיתח את חכמת הקבלה (למרות שהאדם הראשון גילה אותה ראשון). בני אדם הנמצאים בהרגשת העולם הרוחני, מבינים על מה מדבר הספר: קיים רצון המכוון רק לתועלת עצמו, והשימוש ברצון בצורה הזו נקרא חטא, כי הפעולה הזאת מנוגדת לבורא. והקבלה בכוונה על מנת להשפיע, אשר עושה אותי דומה לבורא, נקראת מצווה. אך לא מדובר על פעולות מכאניות שמתבצעות בדרגה הגשמית. מצווה רוחנית אינה שייכת לגוף הגשמי. מדובר על הרצונות הפנימיים של האדם ביחס לאור העליון, לבורא, ולא על העולם שלנו.

כל זה היה וודאי וידוע לחלוטין לבני האדם שכתבו את התורה וחיו על פיה לפני 2,000 שנה, הרי הם כולם נמצאו בהשׂגה והרגישו בבירור את העולם הרוחני. הם הבינו על מה כתוב שם ולא בלבלו זאת עם פעולות גשמיות. אך לאחר חורבן בית המקדש התרחשה נפילה כללית, והבורא נעלם מהרגשותיהם של בני האדם. אז בני האדם החלו לפרש את הספרים האלה באותה הצורה בה היו נמצאים בעצמם, בגשמיות יתר, ושייכו אותם לעולם שלנו. הם העבירו את כל המילים והמשפטים האלה לעולמם, כאילו שהם מדברים על הפעולות והיחסים שלנו כאן.

זו הייתה תקופה של גלות רוחנית, אך כעת היא מסתיימת, ואנחנו חייבים שוב לחזור לגילוי הכוח העליון, אל הקשר עימו, להשפעה הדדית. לכן עלינו להבין שלא היה ניתן לכתוב אחרת את הספרים האלה.

לקיים את התורה, משמע להשתמש באור העליון לתיקון  613 הרצונות שלנו, שזה מכונה קיום תרי"ג  (613) מצוות. אם האדם כל הזמן מתרגם ומעביר לשפה הרוחנית את כל מה שהוא קורא, מהמושׂגים שהורגל אליהם מילדות: תורה, מצוות, חטא, להבנות רוחניות, אז לא תהייה לו שום בעיה להבין על מה מדברת חכמת הקבלה. זה נבנה במערכת מאוד פשוטה של חוקי טבע כלליים (הרי הבורא מסמל את "הטבע"), וחכמת הקבלה הופכת למדע החובקת את כל המציאות, כולל העולם שלנו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 09.07.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest