דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משנה כוח גשמי לרוחני

משנה כוח גשמי לרוחני

laitman_2010-03-10_5461-70.jpg

הבורא ממלא על ידי עצמו את הקשר בין הנשמות שלנו. ככל שאתה קרוב יותר לנשמות האחרות, כך אתה קרוב יותר לבורא, וכך אתה יכול להתחיל להרגיש אותו כממלא (אור, השפעה, אהבה) את הקשר בינינו.

הרצון הזה להתחבר עם הנשמות האחרות, חייב להיות בנו לא בצורה רגעית, אלא קבוע וכל הזמן מתגבר. אם הוא מתלקח בגלל איזה מקרה ומייד נרגע, זה עדיין לא מספיק. צריך להשתוקק שהמצבים האלה יהיו ממושכים ויצטברו.

מובן, שהאדם אינו מסוגל לעשות זאת בכוחות עצמו, לשם כך ניתנה לו הקבוצה כעזרה. כי האדם אינו שולט על רצונותיו. הם מתחדשים בו לפי שרשרת רשימות מידע קבועות (רשימות), ותחת השפעת הסביבה, בשתי הדרכים בו זמנית. והוא בעצמו אינו קובע שום דבר לעצמו. הטעות שלנו היא בכך שאנחנו מקשיבים לאגו שלנו, שמסית אותנו לפעול על עצמנו בכוח, דוחף אותנו לכיוון הלא נכון.

הכיוון הנכון זו הפעולה לעצמי, אך רק דרך הסביבה. רק דרך הסביבה, הקבוצה, אני יכול להשפיע על הנשמה שלי, ואין בכוחות עצמי להגיע אליה בצורה ישירה. היא כלואה בקשר עם האחרים, רק דרך הקשר הזה אני יכול בדרך עקיפה להשפיע על עצמי. האם אני יכול להשפיע על הגנים או הכרומוזומים שלי ובמו ידי לשנות משהו בתוכי? – מובן שלא! אך ישנו מכשיר, קבוצה שבעזרתה אני יכול לבצע זאת.

אני מכוון את המכשיר הזה על ידי ההשפעה שלי, על ידי פעולות גשמיות פשוטות אני משפיע על הסביבה שלי. והיא כבר יכולה להשפיע עליי ברמה הרוחנית! בזה מסתכם כל הנס, היכולת לשינוי העצמי עד להידמות לבורא!

 heb-2010-07-06_rav_kitvey-rb-1985-06-va-yere_lesson_bb.jpg

אני, בפעולות הפיזיות בעולם הזה, משפיע על הגופים האחרים, והם, דרך הגופים האלה, מסוגלים להשפיע עליי, על התכונות הרוחניות שלי, כלומר על הנשמה שלי! ואני בעצמי אינני מסוגל להשפיע על הנשמה שלי עם כל הרצון לכך. זהו מכניזם פשוט מאוד. העיקרון שלו: הקשר בינינו מוביל לגילוי הבורא!

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 06.07.2010

רשומות קודמות בנושא:
נוסחה פשוטה לחיים רוחניים
נגד רוחני
כיצד פועל מנגנון התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest