דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משימה מכובדת: להפוך לצדיק

משימה מכובדת: להפוך לצדיק

laitman_2010-02-02_3930-70.jpg

שאלה: איך לעבור מהמצב של "רשע", שאינו מסוגל להצדיק את הבורא, למצב של "צדיק"?

תשובתי: להרגיש את עצמך כ"רשע", זהו מצב מאוד טוב והכרחי, שלא ניתן להסתדר בלעדיו. בזמן שהאגואיזם מתעורר בך, אך אתה נמצא "תחת הגנת התורה", כלומר, יש לך על מה להישען – יש לך אור, שבזכותו אתה מבין, שאתה עובר מצב של ירידה.

אתה נמצא בירידה, מפני שעדיין לא תיקנת את הרצון החדש שמתגלה בך עכשיו. ולכן אתה מכנה את עצמך "רשע".

"רשע" זאת מדרגה רוחנית, והיא מאוד מכובדת. זה אומר שהשגתי מצב, שבו הבורא מבין שניתן עכשיו להעמיס עליי משא כבד עוד יותר, ואני אוכל לתקנו! הוא כביכול מזמין אותי ומפקיד בידיי עבודה נוספת, חשובה יותר.

אך אני עדיין לא הספקתי לתקן את המשא הנוסף הזה, ואינני יכול לכוון את עצמי להשפעה ביחס אליו, ולכן במצב הזה אני בינתיים מחשיב את עצמי כרשע. אולם, אינני אוכל את עצמי בגלל זה, אלא אני מצדיק את הבורא, מודה לו, שמח להזדמנות שנפתחה לי.

זה בכלל לא מה שחושבים האנשים הפשוטים כשהם שומעים את המילה "רשע". זה מצב מכובד מאוד. מבֵּין כל החיילים בפלוגה, המפקד קרא דווקא לי ואמר לי: "רק אתה מסוגל לבצע את המשׂימה הזאת!"

כלומר ניתנת לי הכבדת לב נוספת, ואני יוצא איתה למשימה צבאית. אבל עכשיו אני עדיין רשע, עד שלא אבצע את המשימה ואהפוך לצדיק.

פרעה עצמו הבין שהוא רשע והבורא צדיק. כלומר, כל מצב בסולם הרוחני הוא רוחני. "רשעים" הם מדרגות גבוהות, שקודמות לצדיקים. וכך המצבים האלה באים בזה אחר זה: פעם רשע ופעם צדיק ושוב: רשע וצדיק, וחוזר חלילה. אני כביכול פוסע על שתי רגליים: הרגל האחת – של רשע, והרגל השנייה – של צדיק.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 02.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגנה כפולה
"שבע ייפול צדיק וקם"
שָם, היכן שהרשעים נכשלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest