דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משחק בחיים האמיתיים

משחק בחיים האמיתיים

מצב הרוח קובע את הקשר עם הרוחניות, עם הבורא, עם האור, עם המילוי שהיה לנו בעולם אין-סוף. אך כשאנחנו נמשכים למצב הטוב, אנחנו חושבים באופן טבעי על המילוי, ושוכחים שהמילוי הזה דורש תיקון, כוונה "על מנת להשפיע".

כלומר קודם כל אנחנו חייבים לרכוש את הכוונה להשפיע ולאחר מכן יגיע המילוי. ולכן נותנים לנו את הרגשת הריקנות, חוסר המילוי, כדי שנחשוב לא עליו אלא על הכוונה, כלומר לא על המילוי העצמי אלא על מילוי האחרים.

כל זה בשביל לבנות בנו יחס "ניטרלי" שאינו תלוי בהנאה האישית, כשאנחנו יכולים להשתמש במילוי בשביל האחרים ולא בשביל עצמנו.

רק תארו לעצמכם מה היה אילו היו נותנים לי אפשרות למלא את עצמי בצורה אגואיסטית באור העליון! הייתי כל הזמן חולם רק על זה, במקום לחשוב כיצד למלא את האחרים!

לכן האור העליון נסתר, נותן לי הזדמנות לחשוב על המילוי העליון כמעט ללא שום תועלת מכך, בחירוּת מהאגו שלי שאינו רואה את ההנאה הרוחנית הנסתרת. נכון שאני לא כל כך שמח והחברים נראים לי לא שמחים אך זוהי ההזדמנות היחידה להרדים את האגו שלי ואת הצימאון להנאה עצמית, כדי שאוכל לבנות באותו המקום הריק את היחס שלי לאחרים.

זוהי עזרה בעלת ערך מיוחד במינו ואנחנו צריכים להודות עליה! אחרת היינו נשארים לנצח בעבדות של האגו שלנו ולא הייתה לנו שום הזדמנות לפרוץ ממנו. וכאן ניתנת לי ההזדמנות לחפש לבד ובאופן מלאכותי, כלומר לא לפי רצוני, אלא כמעט מאפס לארגן את הפרסום של השמחה ושל חשיבות המטרה והסביבה – של כל מה שאין לי!

אך אני בעצמי מעורר את השמחה ואת החשיבות הזאת, בונה אותם בצורה מלאכותית ומביא לסביבה שלי. אני פועל בדומה לילד שעוסק בצעצוע ובכך מכניס בו רוח חיים. הוא מסיע את האוטו והאוטו נוסע, כאילו פועל בו איזשהו מנוע.

כך אנחנו מוציאים לפועל את המערכת העליונה על ידי הרצון שלנו. הרצון הזה הוא הדבר היחיד שעלינו להשיג: התפילה שלנו (מ"ן). אנחנו מביעים את רצוננו, כדי שזה יתקיים בצורה כזאת – ללא כל מוכנות מצד האגו שלנו וללא שום הרגשה מוקדמת אלא בצורה מלאכותית לחלוטין. כך אנחנו מתחילים לבנות מאפס את הצורה החדשה.

לא צריך להתבייש בכך שהיא כביכול מזויפת. כמובן שהיא אינה אמיתית, כלומר היא אינה נובעת מהרצון הקודם שלי. אך צריך להיפך, להתגאות בכך שזהו אינו הרצון האמיתי הטבעי (האגואיסטי) שלי, אלא אני משחק בהשפעה!

מתוך שיעור בנושא "הכנה לכנס בניו ג'רזי", 22.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השמחה שנותנת כוח בדרך
השמחה היא סימן להשפעה
אני מציע "להתחבר לטוב"!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest