דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השמחה שנותנת כוח בדרך

השמחה שנותנת כוח בדרך

ה"משחק" בעולם שלנו הוא כביכול משהו לא טהור. אומרים לאדם: "למה אתה כל כך מלאכותי, משַחק, מזייף?"

אך במקרה שלנו, המשחק הוא הפעולה הטבעית והאמיתית ביותר, כי על ידו אני מעלה את עצמי מעל העולם החומרי. אני מתאר לעצמי את המצבים הרוחניים, משַחק כאילו אני כבר נמצא בהם, ומעלה את עצמי אליהם.

אני לא סתם רוצה לבדר את האחרים בכך שאני מעביר להם את השמחה שלי. השמחה היא לא הצחוק, אלא ההתמלאות בביטחון בצדקת הדרך, במטרה שבה אני מאמין. ושמחה כזאת נותנת כוח.

זהו אותו המילוי שישרה בכולנו בזכות החיבור שלנו, כלומר במצב המקורי המתוקן, בעולם אין-סוף. וכשאני משחק בה אני עושה מאמצים כדי למלא את הרצון הכללי שלנו (את הכלי הרוחני) בדומה למצב של עולם אין-סוף.

זהו משחק גבוה וראוי מאוד, שמזכיר במשהו את המשחק של הבורא עם הלוויתן. הבורא, תכונת ההשפעה, משַחק עם הבריאה שנבראה על ידו, עם הרצון ליהנות, מסובב אותו לכל הכיוונים וממלא אותו באור החכמה.

כך גם אני רוצה למלא באור החכמה את הרצון לקבל הכללי שלנו, את הרצון של כל הקבוצה שלנו, שנמצא בינינו. כלומר אני משחק בדברים גבוהים מאוד, על אף שלמראית עין זוהי פעולה מאוד פשוטה, שבכוחו של כל אחד ואחד לעשות.

צריך להבין שמצד האדם, המשחק הזה הוא פעולה רצינית ביותר. והאגו שלנו אינו מאפשר לנו לכופף את הגאווה כדי להתכלל במשחק ולהתחיל לקיים פעולות מהסוג הזה ביחס לקבוצה.

יש אנשים שזה הולך להם בקלות בצורה החיצונית, ויש כאלו שקל להם יותר לבטא את עצמם בפנימיות. אך העבודה הפנימית היא חובתו של כל אחד ואחד וכתוצאה ממנה חייב להישמר בקבוצה מצב רוח מרומם.

ובצורה החיצונית זה יכול להתבטא באופנים שונים. ישנם מקרים שבהם אתה חייב גם בצורה חיצונית כל הזמן לשחק בהתרוממות. הרי אם מסביבך נמצאים "ילדים קטנים", אינך יכול להרשות לעצמך להראות להם את מצבך האמיתי.

ואם זאת קבוצה של תלמידים מתקדמים, אפשר לעשות ההיפך: לא לשחק בחיצוניות, אלא להישאר רציני ואפילו להראות את העצבות שלך, כדי ליצור ניגודיות בין הפנימיות והחיצוניות. כך נהגו המקובלים הגדולים בעבר. אך אנחנו עדיין קטנים וצריכים לשחק בחיצוניות, להראות שמחה.

ובאופן טבעי, כל ההפצה צריכה להיות מורכבת מתוכניות שמביאות שמחה ומשאירות אחריהן מצב רוח טוב. פחות שירים עצובים, יותר שמחה! צריך להרגיש את לב החבר או את לב הקהל הרחב ולדאוג לא להכניס אותו לדיכאון עמוק אלא לתת לו להרגיש שמחה וחיבור. בכך טמונה כל החכמה.

מתוך שיעור על ההכנה לכנס בניו ג'רזי, 22.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
משחק בחיים האמיתיים
השמחה היא סימן להשפעה
מדוע אנחנו אוהבים לשחק?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest