דף הבית / כלכלה / כסף / משחקים בכסף כמו בקלפים

משחקים בכסף כמו בקלפים

photo_rav_gh70_125.jpg

שאלה: האנושות היום ניצבת בפני איום גלובאלי של הקיום. האם זה ידרבן את החזקים של העולם הזה לשינויים?

תשובתי: לא. האגואיזם יעמוד על שלו בצורה נחרצת.

וחוץ מזה, תאר לעצמך, מה יהיה, כשיתברר שכספם איבד את ערכו. פעם הכסף היה עשוי מתכת והיום זה ניירות שאין מאחוריהם לא זהב ולא כסף. ביום בהיר אחד אתה תגיע לבנק, ויגידו לך: "זה באמת נייר יפה מאד, אבל אין מה לעשות איתו. אין לנו את העשרה מיליארד דולר שרשום אצלנו שיש לך. אבל אם תמתין רגע, בכל זאת יש משהו…" ואתה תקבל, עשרה גרם כסף או אפילו זהב.

הרי הניירות האלה, נופחו על ידם באוויר, שום דבר אינו עומד מאחוריהם. ואז איפה העשירים ואיפה החזקים? לאן הם ייעלמו? המשבר יביא לכך, שהון גדול וחובות ענקיים יהפכו לכלום, מאחר והם אינם נתמכים בשום דבר.

אנחנו כבר מזמן לא בשיטה של כסף סחורה כסף, אלא בשיטה של כסף תמורת כסף. הבנקים והלקוחות שלהם מחליפים ביניהם ניירות שהם הדפיסו, ומשׂחקים בהם כמו בקלפים. זה משחק שלא קשור למציאות. בדומה למשׂחק "מונופול", הם מתפארים ב"נכסים" שצברו, כאילו שזה משהו אמיתי.

ובכל זאת איני חושב שזה יביא לפיצוץ גדול. מדובר רק על אחד מפרצופיו של המשבר. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו קריסה כזו ולכן נמשוך אותה עד הסוף. כל תושבי הערים הגדולות, המהווים את רוב אוכלוסיית העולם, לא יוכלו לכלכל את עצמם אם יישארו ללא כסף, כי אין להם גינות ירק ובעלי חיים. ולכן התפתחות עניינים כזאת לא ניתן לתאר לעצמנו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם,  15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קצת פלטינה ליום שחור
עולם הכסף המזויף
כל העולם הופך להיות זהה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest