דף הבית / כלכלה / כסף / משבר – טומנים את הראש בחול בלי לראות את המציאות

משבר – טומנים את הראש בחול בלי לראות את המציאות

photo_rav_gh70_058.jpg

מן העיתונות: במקום לכתוב על "המשבר העולמי הכלכלי", על "חוסר יציבות פיננסית" או על "דרך ללא מוצא", משתמשים הכלכלנים ואנשי התקשורת בביטויים "רכים" וחיוביים יותר. כך למשל, במקום לומר "נפילה גלובלית" הם יעדיפו להגיד "אי יציבות זמנית" ובמקום "משבר", "תקופה של אפשרויות".

התייחסותי: אפשר להבין אותם. העולם, שהיה כל-כך בטוח בעצמו ומלא כוחות, הפך פתאום לבלתי יציב, ואין מי שמנהל אותו. אי-הוודאות הזאת דומה למוות עבור הכלכלנים.

הכלכלנים עדיין מנסים:

  1. להסתיר את אי-הוודאות והחרדה.
  2. לתמוך בכלכלה ולאפשר מתן הלוואות לחברות אשר יניעו שוב את הכלכלה.

לשם כך המדינות נותנות אשראי לבנקים ולחברות גדולות, שקונות ברכישה עצמית את האג"ח שהנפיקו רק כדי לא ליצור מפולת נוספת ולייצב את שוק ההון.

אלא שכבר אי אפשר להחזיר את היחסים ההדדיים שהיו בעבר, או להחזירם זמנית, אפילו לא בהלוואות ענק מלאכותיות. זה כמו להחיות חולה, שאין לו תקווה.

ניתן לפתור את הבעיה, בעזרת לימוד החוקים של העולם הגלובלי, שבו אנחנו נמצאים עכשיו. היום פועלים בעולם חוקים אחרים של החברה, וקיים קשר הדדי ותנאים לכתיבת הסכמים חדשים, לעומת אלו שהיו בעולם הקודם, הלא גלובלי.

השאלה היא, כיצד ליצור תוכניות והסדרים פיננסיים חדשים בהתאם לקשר ההדדי של כולם עם כולם. בימינו מופיעים קשרים הדדיים חדשים במבנה הפיננסי, שלא היו ידועים בפעילות של המערכת בעבר. מה הם הקשרים החדשים וכיצד לעבוד איתם – אף אחד לא יודע עדיין .

רק הקבלה מספרת על העולם הגלובלי, משום שהיא מלמדת אותנו על הבורא, היחיד שמנהל את העולם הגלובלי. כך הבורא מביא אותנו לצורך להכירו! ואלו שמפיצים ביטויים חדשים ורכים לגבי המשבר מסתירים בכך את החולי, דבר שיעלה לנו ביוקר.

2 comments

  1. שלום רב,

    מה אתה ממליץ לסטודנטים שלומדים לתואר על מנת לרכוש מקצוע ומנסים במקביל ללכת בדרך הקבלה, מבחינת התארגנות בזמנים, אנרגיה וכוחות לעשות את שני הדברים במקביל ? והאם בכלל אפשר או מומלץ לעשות את שני הדברים במקביל?

    מישום שהלימודים באוניברסיטה טובעניים ודורשים את כל האנרגיה, ושעות שינה רציפות ומספקות ובמקביל לימודי הקבלה, זה שלוש שעות ביום, וצריך להקדיש גם זמן להפצה.

    זה כמו לעשות שני תארים במקביל, 

    איך משלבים את הכל ?

    האם כשאתה למדת קבלה, למדת באוניברסיטה במקביל ?

    איך שילבת את הכל ? וגם לפרנס משפחה ?

    אין מספיק שעות ביממה בשביל הכל ?

    מה עושים ?

    מה אתה ממליץ ?

    נ.ב.  אם מס' ימים נאמר לא לומדים קבלה, מתחילים להרגיש חוסר עמוק ,

    וגם… אי אפשר לפספס שיעור, כי כל הזמן רצים עם החומר… של הקבלה וגם באוניברסיטה.

    ולאוניברסיטה משלמים הרבה כסף, ויוצא שמזניחים את הלימודים באוניברסיטה למרות כל הכסף שמשלמים, ורק נימשכים לקבלה כל הזמן, ולא ניתן להפסיק חס ושלום.

    מה עושים ?  הצילו !!!!!!!!!!!!

  2. הרי טבעו של אדם ליפות

    וכל החשוך כאור להראות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest