דף הבית / המשבר ופתרונו / משבר הוא הבראה של החברה

משבר הוא הבראה של החברה

שאלה: דיברת הרבה פעמים על המשבר ביחסים ההדדיים במשפחה. אבל משפחה, זו מערכת עם הרבה רמות. איך מתחיל המשבר המשפחתי ואיך הוא הורס בהדרגה את המשפחה מלמעלה למטה?

תשובתי: בעיקרון, משבר זה ניקיון. ובתרגום מיוונית, זה "לידה מחדש". וכך צריך להסתכל עליו. אם ניגשים בצורה נכונה למשבר, אז הוא מגלה את התכונות השליליות העמוקות ביותר שלנו, שבעיקרון, טמונות בנו מהטבע ולא צריך להאשים אותנו על כך.

אפשר להאשים אותנו רק על זה שאנחנו לא מגלים ולא מתקנים אותן בזמן. אבל המשבר מאפשר לנו לעשות זאת. לכן, משבר זו דרגה חיובית בהתפתחות החברה, אם אנחנו רק ניגשים אליו בצורה נכונה ובריאה.

עכשיו מתגלות המון בעיות שונות, במיוחד בקרב בני נוער. אנחנו רואים את הנטייה הנצפית לאלימות, לסמים, לזנות, לכל מיני התגלויות של היצרים הרעים של האדם, ולא מפני שהאנשים הצעירים האלה הם כאלה בפני עצמם, אלא פשוט הטבע מתחיל להראות לנו מה צריך לעשות, עם מה צריך לעבוד.

בעיקרון, משבר זו הבראה של החברה. יכול להיות שלא היום, אבל מחר או מחרתיים אנחנו נהייה חייבים להתחיל להסיר אותו בצורה נכונה, ולא על ידי שיטות משטרתיות, אלא דווקא על ידי ההסבר של הטבע שלנו: מי אנחנו, מה מהווה כל אחד מאיתנו. זה החלק הראשון של המאבק במשבר. מה גם, שזה צריך להיות מוסבר ומודגם בצורה רחבה לכל האוכלוסייה.

כשאנחנו מבינים שכזה הוא הטבע שלנו, אז מחצית מהמתח החברתי נעלם. כלומר, אנחנו עומדים מול נתונים אובייקטיביים, שמראים שאת כל זה מזמין בנו הטבע, ולא מפני שמישהו רוצה או לא רוצה שזה יהיה כך. ודאי, אנחנו לא מתכוננים למחול על כל התוצאות של האגו העצום והרע שלנו, אבל לפחות אנחנו מבינים מה צריך לעשות עם זה: בצורה ריאלית, מעשית, בחזית רחבה. כל החברה צריכה להיות מוצבת על המסילה של ההשכלה האינטגרלית הכוללת.

מתוך שיחה מס' 38 על החינוך האינטגרלי, 08.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מאבק בבורות האינטגרלית
לידה של דבר חדש
מחלה זה תיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest