דף הבית / משבר עולמי / משבר בכל המישורים

משבר בכל המישורים

photo_rav_gh70_291.jpg

משבר באו"ם: מזכ"ל האו"מ לשעבר קופי אנאן קורא לאומות העולם לשתף פעולה באופן נרחב. "את הפתרון היחיד יכולים להביא רק אלה שבליבם שוכנת הדאגה לאחרים", מציין אנאן. הארגונים הפוליטיים הקיימים אינם יכולים לפתור את הבעיות של היום, ועל אחת כמה וכמה את הבעיות של המחר. עלינו לאמץ במהירות דוגמה חדשה של שיתוף פעולה בינלאומי.
התייחסותי: האו"ם כבר מזמן הפך מקום לפטפוטים שמזיק לעולם, שגורם לעימותים בין האומות ולקידום אינטרסים מקומיים. והעיקר – להעשרת עובדיו מה"תמיכה בנזקקים"…

משבר בדאבוס: קלאוס שוואב, המייסד והנשיא של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, אמר: "ניתן לקרוא לדאבוס בית הבראה למפסידנים, שרוצים לשפר את בריאותם".
התייחסותי: העיר דאבוס שהייתה בעבר מקום נופש לחולי שחפת, מנסה לשכוח את עברה. אבל עכשיו ההשוואה מתבקשת. העולם נחנק ואין תרופה, …יותר נכון להגיד שיש תרופה, אך בינתיים לא רוצים לקבל אותה. או במילים אחרות, העולם יאלץ להמשיך לסבול עד שיסכים לקחת את התרופה.

משבר בתכנית החינוך האמריקאית: במסגרת תכנית החינוך החדשה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יוזרמו למערכת החינוך 150 מיליון דולר. בכך יוכפל תקציבם של בתי הספר, גני הילדים והאוניברסיטאות.
התייחסותי: תזרים המזומנים לא יוביל לתוצאה הרצויה. התכניות נשארות אותן תכניות אגואיסטיות, מה שיוביל לריחוק עוד יותר גדול מ"העולם החדש". התכניות של אובמה לא מתאימות לעולם החדש, הן אינן יוצרות אדם חדש, שמבין את העולם הגלובלי.

משבר עולמי: סיבות ודרכי התמודדות

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest