דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / משבר בגלל השׂכל הגדול

משבר בגלל השׂכל הגדול

נשאלת השאלה, האם השׂכל ניתן לנו כדי שאנחנו נחקור ועל ידו אנחנו ניכנס פנימה, או שהשׂכל ניתן לנו כדי שאנחנו דווקא באמצעותו נבלבל את עצמנו וניתן לכוח העליון להיכנס בנו ולעשות בתוכנו את התיקון?

זאת כל השאלה: איך להשתמש בנתונים שנמצאים בנו ושולטים בנו, באותן הנטיות שלנו, בכל התכונות שיש באדם?

לאיזו מטרה הם ניתנו לנו: כדי להגיע לאיזה תיקון מסוים או להשתמש בנתונים וביכולות שלנו באותה הצורה כמו שהם?

אם אני רוצה להשתמש בהם סתם כך, כמו שהם, אז בזה אני כביכול שולל את העובדה שהייתה שבירה ורוצה להמשיך לעבוד עם השׂכל והרגש שלי ישירות, ועל ידם לפתוח את העולם.

ואז אנחנו רואים לאילו תוצאות עגומות, לאיזה משבר מביא אותנו יחס כזה לעולם. למרות שאנחנו אפילו עוד לא הגענו להתחלת השגת המשבר, אבל עוד מעט זה צריך להתגלות.

מפני שסך הכול מתגלים הכלים השבורים. אם אני משתמש בשׂכל וברגש שלי, ולא שומע לאזהרות המקובלים, על כך שכל זה שבור, וממשיך לעבוד איתם, אז בסופו של דבר אני אגלה שכל זה שבור. כאשר מתגלה לי המערכת השבורה, זה נקרא שהגעתי למשבר.

עד לאותו הרגע שאני אכיר את המשבר הזה ואתחיל להבין, יעברו הרבה זמן וייסורים. כי הגישה הזאת נקראת דרך של התפתחות טבעית, "בעיתו", דרך של ייסורים, דרך השׂכל השבור.

אבל ישנה דרך שנייה, דרך "אחישנה", זירוז הזמן. בדרך הזאת אומרים לי: "אתה יודע למה הכול שבור? כדי שאתה תגיע להיסח הדעת, תרגיש את חוסר האונים שלך ותבין, שאין לך לא שׂכל ולא רגש, ואתה לא יכול להתקיים בצורה כזאת. האם כבר לא מספיק אותו המשבר שאתה רואה לפניך בעולם, כדי לרצות לעצור את המרדף הטיפשי הזה ולומר: די!".

עכשיו אני מתחיל להשתמש ברגש ובשׂכל שלי בסגנון אחר, בצורה אחרת: אני יוצא מהפוקוס האגואיסטי ודווקא על ידי זה אני פותח מעבר לאור, בזה שמאפשר לו להשפיע עליי ולשנות אותי מבפנים. כלומר אני משתמש ברגש ובשׂכל שלי אבל בצורה אחרת.

אני לא רוצה להשתמש ברגש (בלב) ובשׂכל ישירות, כמו שהם ניתנו לי. השׂכל ניתן לי כדי שאני אבין שאין לי שׂכל. וכל הרגשות ניתנו לי, כדי שאני אבין שאין לי רגשות. השׂכל והרגשות שיש לי לא יכולים לעזור לי לגלות את המציאות האמיתית.

יש רק שתי אפשרויות להשתמש בנתונים שניתנו לנו: או בתוך הדעת או למעלה מהדעת. תבחר!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מעלית בין קומות ההשגה
שׂכל חופשי
התנאי לחוסר המוגבלות של הדעת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest