משׂחק עם עצמי

laitman_2010-05_ny_70b7fd56e8_b-70.jpg

חכמת הקבלה היא בדיוק אותו המדע שמסביר לנו כיצד לשנות את עצמנו, ואז בהתאמה לזה, העולם שלי ייהפך לעולם אחר, לעולם העליון שבו מתחילים להתרחש כל מיני שינויים. חכמת הקבלה אומרת לי שאני נמצא כנגד האור, אך אינני מרגיש אותו, ורואה לפניי, כמו בצילום רנטגן, תמונה של התכונות שלי מעליו. כלומר, נגיד אם אני רואה בני אדם, את כל העולם, אז כל אלו הם התכונות שלי כנגד האור.

אז כיצד עליי להתחיל לשנות לפחות משהו בתוכי? אני רוצה להיווכח שהתמונה הזאת באמת מהווה תוצאה של העולם הפנימי שלי והיא אינה מקרית. הנה אני מתחיל את המשׂחק הזה: אני משנה במשהו את עצמי, ואז משתנה התמונה מסביבי, אני משתנה עוד קצת ושוב העולם הסובב משתנה במקצת. למעשׂה, זה משׂחק מעניין!

במאמר "הסתר וגילוי של ה' ית'" בעל הסולם כתב שלאדם שקיימת אצלו תפיסת מציאות מסוימת, נדמה שחלק מהאנשים מצליחים, אחרים אומללים, ואחרים חולים. אך לאחר שהוא משנה את עצמו, הוא רואה את אותם בני האדם שונים לגמרי: אלה שנראו טיפשים, הופכים פתאום להיות חכמים, העניים הופכים לעשירים, והמצליחים פתאום מאבדים הכול.

כדי לשנות את התכונות שלנו, ואז באמצעות זה לנהל את המציאות, בתוך המציאות שניתנה לנו, הוקצו לנו מורה, ספרים, קבוצה. בזה שאני משתמש בהם לגילוי האור/הבורא, תכונת השפעה ואהבה, אני מזמין אור הקיים מחוץ לי שפועל ומשפיע על הרצון שלי, משנה אותו עד להשתוות לעצמו/לבורא. יוצא, שאם אני רוצה לשנות משהו, אני צריך לשנות רק את עצמי.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם", 23.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מה הם חיינו? – משׂחק!
זה לא סתם משחק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest