דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מחרוזות של העולם הרוחני

מחרוזות של העולם הרוחני

שאלה: אנחנו מדברים על קו ועיגול, אך חסרה לי צורה נוספת. כאילו שצריך להיות עוד איזה חרוט (קונוס), ולא סתם עיגול וקו?

תשובתי: כפי שאין שום דבר חוץ מהבורא והנברא, כך גם אין שום דבר חוץ מעיגול וקו (יושר). משולש, ריבוע, משושה (חיבור של שני משולשים, עליון ותחתון), אלכסון, כל אלו הן צורות הקיימות באופן מלאכותי, זמני, בתהליך של תיקון.

בטבע קיימים רק קווים ועיגולים, בעולם אין סוף הם הופכים לאחד שלם. שָם היכן שהכוונה היא רק על מנת להשפיע, הקו הופך להיות שווה לעיגול. האור העגול של עולם אין סוף מתפשט בצורה של עיגול, עובר דרך הקו ושוב משׂיג צורה עגולה, שוב יורד דרך הקו ושוב מגיע לעיגול וכולי.

כל העגולים מחוברים ביניהם על ידי קווים, וקטעי קווים מקושרים לסירוגין על ידי עיגולים. וקיימות הרבה מאוד מחרוזות כאלו! עתיק, אריך אנפין, ישסו"ת, מורכבים מהמון מערכות נפלאות כאלה, לפעמים כך מציירים את החלל (קוסמוס). כל אחד מאיתנו מורכב ממבנים כאלו, ואין אף פרט שלא היה בנוי מעיגולים וקווים.

זה נובע מכך שג"ר (שלושת הספירות העליונות) של כל מדרגה מורכבים מעיגולים, וז"ת (שבע הספירות התחתונות) רק מקווים, לכן בכל פרצוף, בכל חלק, קיימים גם אלה וגם אלה. כלומר, דרך עיגול יש לך קשר עם עולם אין סוף, ודרך הקו – עם קו, ולכן באופן כזה אתה מורכב משתי הצורות האלה.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 19.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
במרכז של כל העיגולים ובסוף הקו
גימטריה של רגשות
אור המותח כמו מיתר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest