דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מרתף עבור הבן האהוב

מרתף עבור הבן האהוב

מה נדרש בכדי לגלות את הטוב? מדוע מי שנולד לתוך שפע רב אינו מעריך אותו? אתה אומר לילדים: "תראו כמה יש לכם! כמה נתתי לכם! כשאני הייתי ילד זה לא היה לי." אך הם מנפנפים אותך ולא רוצים לשמוע.

הם אינם יכולים להעריך את הטוב שלך, הרי אין להם עם מה להשוות. לכן הם אינם מבינים איזו הכרת תודה אתה דורש מהם. הם רוצים ללכת קולנוע – בבקשה, רוצים מחשב – בבקשה, טלפון נייד חדש, לנסוע לנופש, כל מה שהם רוצים. יש להם הכול ולכן גם אין רצון לכלום.

אתה מספר להם שכאשר היית בגיל שלהם, בנית לעצמך אוטו מקופסת נעליים ושיחקת באוטו הזה שנתיים. ואילו הם צוחקים עליך. הם צודקים, כי הכול נמדד ביחס לרצון.

הם כבר מרגישים את עצמם בדרגת שובע מסוימת ולא יזוזו ממנה לשום מקום. תחילה, יש צורך לרדת למינוס אין סוף, בכדי להרגיש אחר כך פלוס אין סוף.

על זה נאמר: "ואכלתם ישן נושן", כלומר, שום דבר בעולם לא משתנה למעט ההכרה שלנו. גם עכשיו אתה נמצא בעולם אין סוף, אך מרגיש במקומו את העולם הזה, כיוון שאין לך כלים לתפוס את האין סוף.

מצד אחד, יש שק מטבעות זהב, ומצד שני, הר יהלומים. לפניך שולחן ערוך עם שלל מטעמים, אך אתה "מת מרעב" וסובל מסירחון.

הכול תלוי בכלי התפיסה שלך. אתה נמצא בעולם אין סוף שאינו משתנה. הכול תלוי רק ברצון, והרצון נבנה מעל לתהום שמתגלה יותר ויותר בכל פעם.

לפיכך, לילדים שלנו קשה להרגיש טעם בחיים האלה, דווקא מפני שיש להם הכול. בעל הסולם מספר משל על מלך שהכניס את בנו למרתף למשך עשרים שנה וגרם לו עגמת נפש בכך שהראה לו איך האחרים מצליחים. האחרים יושבים בבר או רואים את המונדיאל, ואילו אתה יושב במרתף חשוך מלא עכברים ומקלל את אביך.

כך זה נמשך, עד שהבן מגלה שאביו פעל מתוך טוב לב ואהבה רבה. אביו עצמו סבל מכך שגרם צער לבנו. ואילו אם אתה, מטוב ליבך, נותן לילדים שלך כל מה שהם רוצים, זאת אומרת שאתה שונא אותם.

שאלה: יוצא, שאני צריך לפגוע בילד בכוונה בכדי לחנכו?

תשובה: אתה מגביל אותו כיוון שאתה רוצה שיהיה לו טוב. לכן אתה מוכן לסבול. אתה עושה זאת בשבילו, כדי שבעתיד יהיה לו טוב. לא יהיה לו טוב עכשיו כמו שהאגו שלו רוצה, אלא במשך חייו.

או שאתה רוצה להרגיש טוב מהמחשבה כמה נתת לו. אתה חושב לעצמך: "אני לא יכולתי להרשות לעצמי את כל זה בילדותי, אז שהבן שלי ייהנה". האם זה נקרא אהבה?

למחרת תצטרך לתת לו פי כמה יותר, אחרת הוא לא ירגיש שהוא חי. עליך לבנות "מרתף" בחכמה גדולה ולהכניס לשם את בנך האהוב, כדי שתסבול פי כמה יותר ממנו. ואז אתה תכין אותו לחיים טובים.

לכן יש לנו שיטה שבאמצעותה ניתן להתקדם למילוי, לטוב, לא בדרך הרגשת הרע, אלא דרך הכרתו. זה פטנט מיוחד במינו. צריך רק להבין את העיקרון וזה מספיק. אז כבר לא יהיה צורך לסבול, כמו כן אנחנו גם לא מסוגלים לעבור את דרך הייסורים הקשה.

הבורא יצר מערכת מיוחדת, שבה מספיק לנו להכיר את הרע שקיים כנגד הטוב בכדי לקבל אותו ככלי ולחוש בו מילוי. הרי איננו מסוגלים לרדת עד למינוס אין סוף.

מתוך שיעור על מאמר "הערבות", 12.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אני רוצה שהבן יבין אותי
שני הקטבים של העולם
"ממרחק תביא לחמה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest