דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מריבות או חיבור?

מריבות או חיבור?

כנס גאורגיה. שיעור מס' 2

שאלה: איך אנחנו יכולים להעריך את המצב שבו נמצאת הקבוצה, והאם כדאי לעשות את זה?

תשובתי: כאשר אדם עצוב, מתעצבן או חווה איזה שהן הרגשות חזקות, אנחנו אומרים לו: "תירגע, תתעלה מעל עצמך", וכולי. כלומר אנחנו תמיד קוראים לו לעלייה מעל הרֵגשות שלו.

העבודה שלנו בקבוצה צריכה כל הזמן להיות מבוססת על זה, שאנחנו כל הזמן נתעלה מעל לאגו שלנו. אנחנו מבינים אותו, מעריכים אותו, מאחר שדווקא הוא זה שדוחף אותנו קדימה ועושה עבורנו כל מה שרק אפשר כדי שאנחנו נתעלה מעליו. לכן האגו נקרא "עזר כנגדו". כלומר כל המחשבות, הרצונות, הכוונות, שצצים בנו כל רגע, כל מה שיש בנו, כל מה שזורם בנו בזרם בלתי פוסק, דרוש רק כדי שאנחנו נתעלה מעל זה ונשׂחה מעליו.

כאשר האדם תופס ומבין את זה ומתחיל לעבוד עם זה, הוא משיג מהר מאוד את המטרה. זה גם בקבוצה וגם אישית בכל אחד מאיתנו. כלומר בקבוצה אנחנו צריכים בצורה כזאת להתייחס זה לזה, גם כלפי המצב הכללי של הקבוצה, שכולל כל מיני בירורים וכל מה שרק אפשר.

אילו בירורים יכולים להיות בקבוצה אם אנחנו לא מתעלים מעל עצמנו? האם אנחנו כמו שכנים שערורייתיים בבניין שמתחילים לברר את היחסים, או נהגים רשלניים שמתווכחים ביניהם?!

אנחנו צריכים להתעלות, להתחבר, ואחר כך כבר לברר במה הבעיה. ויכול להיות, שזו בכלל לא בעיה, אלא דווקא עזרה מיוחדת שעזרה לנו להתחבר. אבל ללא חיבור, זה לא בירור קבוצתי, קָבָלִי, אלא סתם מריבה, מצב קרתני רגיל.

לכן אנחנו חייבים בראש ובראשונה להתחבר. לשֵם כך יכול להיות שדרוש אדם שלישי, או איזה שהם תנאים נוספים, אבל ללא חיבור אנחנו אף פעם לא נברר שום דבר. תמיד יהיה מישהו צודק ומישהו אשם.

אני מתכוון ליחסים הקבוצתיים שלנו, ולא לעבודה בהפצה, שכמו בכל מפעל יש כאלה שמבינים יותר, מנהלים ועובדים שכפופים להם. בקבוצה אנחנו יכולים לפתור את כל הבעיות רק מנקודת המבט של חיבור ואיחוד.

כאשר אנחנו מתחברים יחד בנקודת האיחוד ונאחזים בה (כי זה הדבר העיקרי עבורנו, והבורא בכוונה סידר לנו הכול כדי שאנחנו נשיג את החיבור הזה וניאחז בו), אז אנחנו מסתכלים, מה רע, במה הבעיה ולא מטייחים אותה, אלא מנסים להבין את מהותה.

זה דרוש רק כדי להיווכח, שהחיבור פותר את כל הבעיות. כמו שנאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה". כלומר, בעיקרון לא צריך לתקן שום דבר, מפני שכל המריבות והניגודים דרושים רק כדי להתעלות מעליהם ולהתחבר. אין בהם שום דבר אחר. לא צריך לפנות אליהם, אתם בכל מקרה לא תמצאו בהם את האמת.

דרך אגב, אותו הדבר גם במשפחה. מתעלים מעל לכל הבעיות ומתחברים! ומה קורה עם מה שהיה קודם? לא היה כלום, בכל מקרה לא תוכל לעזור. כל אחד מאיתנו מנוגד לשני והעיקר, כל הזמן שונה.

מה הטעם שאתה תתחיל לעשות בירורים במשהו? הבורא בכוונה סידר לך כאלה תכונות מנוגדות חדשות, שאפילו אי אפשר לתאר. כל החיים שלנו מורכבים מהם. כל מה שאנחנו רואים עכשיו מסביבנו, זה כמו סרט שבו מראים לנו רק את כל הניגודים שלנו, שמהם מורכבת תמונת העולם הזה. כאשר אתה מתחיל להתעלות זה, אז אתה שׂוחה במישור אחר לגמרי, באיחוד.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס גאורגיה, 06.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מטען חיובי
הקבוצה היא שטח ניסויים לגילוי סודות הטבע
שנאה בדרך לאהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest