דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקומה של חוכמת הקבלה בבריאה

מקומה של חוכמת הקבלה בבריאה

laitman_2009-06_1300_70.jpg

חוכמת הקבלה אינה רק הסבר על כל המציאות, אלא גם תוכנית של כל הבריאה, הוראות לנבראים, כיצד להשתמש ולנצל את כל המציאות. חוכמת הקבלה כתובה בכזאת צורה, שהיא עצמה מהווה מציאות.

כשאנחנו קוראים טקסטים קבליים, מדברים עליהם, חושבים או מרגישים – אנחנו בעל כורחנו מקבלים לתוכנו, ברצון חסר הצורה שלנו, אור, שמפסל אותו – וזו היא המציאות החדשה.

צריך להבין, שחוכמת הקבלה כוללת בתוכה הכול – חומר (רצונות, בריאה) ואור (בורא). כי "בורא" מסמל "בוא וראה", כלומר "תבוא ותראה" את מה שמתגלה בכלי הקליטה של הבריאה.

חוכמת הקבלה היא בעצמה תוכנית הבריאה וגם כל תהליך התפתחותה, גם התחלתה וגם סופה של הבריאה – הכול! כל מה שאנחנו רק מסוגלים לדמיין, כולל אותו כוח ראשוני, שייצר אותנו ומנהל הכול. אין דבר שיוצא מגבולות חוכמה זו.

באופן כללי אנחנו חושבים, שמדע (חוכמה) – זה סיפור והסבר על תחום מסוים של הבריאה, על תכונותיו. אבל חוכמת הקבלה היא לא סיפור והסבר. אלא האותיות עצמן מהוות כלי קבלה, הן מהוות את הפעולות שעליהן מספרת לנו חוכמת הקבלה. אם הייתה לנו אפשרות לקרוא שורות אלה, באופן שהן נכתבו, אז בזמן הקריאה היינו מבצעים פעולות אלו. אנחנו הרי קוראים בתוך הרצון שלנו, והרצון שלנו מיד היה מבצע את הפעולה, בו זמנית עם הקריאה.

חוכמת הקבלה זו הפעלה של חומר המציאות, ולא סיפור והסבר על מבנה הבריאה ועל ניהולה. היא בעצם מביאה להפעלה של כל המציאות. הרי המקובלים כותבים בספריהם, עבור אלה שכבר רכשו מסך אנטי אגואיסטי על הרצון שלהם ליהנות, ומיד מבצעים פעולה זו.

רשומות קודמות בנושא:
תוכנה במחשב אוניברסאלי
חוכמת הקבלה – מדע על רצונות
הכוח המופלא של הספר

One comment

  1. מורן כץ מנדל

     ספר הזוהר -מסביר  בצורה נוקבת, חדה,  אמיתית,  פיוטית ,כנה, לפעמים גם מפחידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest