דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מקום להביא קורבן

מקום להביא קורבן

שאלה: איפה בשלב של המעבר מחמשת החושים של העולם הזה לחמשת החושים של הרגשת העולם העליון יש מקום "להביא קורבן"?

תשובה: בהתחלה אין לאדם שום דבר. מתחילים להקריב קורבנות ביציאת מצרים, כאשר הבורא כאילו מצווה להביא קורבנות, לבנות את המשכן של לוחות הברית וכן הלאה.

אם האדם כבר נמצא במידה מסוימת של השגה, כאילו אומרים לו: "הרצון הזה שלך הוא אגואיסטי במידה כזאת, ורצון אחר – במידה אחרת. מכאן צריך לחתוך במידה כזאת, ומשם – במידה אחרת". כלומר, מראים לו איך, באיזו מידה, ובאיזו התאמה עם הרצונות האחרים הוא יכול להשתמש בכל אחד מהרצונות שלו בכוונה על מנת להשפיע.

כאשר האדם עובר מעולם אחד לעולם אחר בצורה רגשית ברורה, בהתחלה הוא חווה סוג של התנתקות מהעולם הזה. זה כבר מתגלה במידת מה אצל אנשים שבאים ללמוד את חכמת הקבלה.

אחר כך מתגלה שאיפה ברורה למצב הבא, לגילוי הבורא. רק האדם עוד לא מבין מה זה הבורא, איזו מין תכונה זאת – של השפעה ואהבה, את מה הוא צריך להקריב כדי לגלות את הבורא, הרי הוא מאוד רוצה בכך.

כמובן, האדם צריך קבוצה כדי להתפתח בצורה נכונה, להסתכל על האחרים ולשמור בתוכו את הקנאה, התאווה, השאיפה להתקדם. הוא צריך להרגיש שהוא לא לבד.

הוא עושה על עצמו "צמצום" ושואף קדימה בכל מדרגה. ובכל פעם מתעוררות אצלו בעיות שכביכול מושכות אותו אחורה: התרחקות, אדישות, תירוצים. אחרי זה הוא עושה קפיצה קדימה, עובר חוויות קשות בצורה של מכות מצרים, חוצה את ים סוף, המדבר, וכן הלאה.

אבל העיקר הוא, שרק אז הוא מקבל הוראה והדרכה מה לעשות. הרי, את ההוראה כיצד להביא קורבנות הוא מקבל לא מיד.

קודם כל אנחנו מבינים את החשיבות של להתנתק מהעולם הזה שבו מתקיים רק הגוף הגשמי שלנו. ואנחנו, ברצונות, הכוונות, והתקוות שלנו, עוברים להשגת העולם העליון, לתכונת ההשפעה וקשר בין כולם.

אנחנו בתור חוקרים רציניים רוצים לגלות כיצד קשורים ביניהם הרמות של הדומם, הצומח, והחי של הטבע, היכן הכוחות שקיימים ביניהם.

כל זה אנחנו מגלים בהדרגה, בשני שלבים. בשלב הראשון אנחנו לא רוצים שום דבר לעצמינו, משתדלים להיות לגמרי מנותקים מתכונת הקבלה ובכך רוכשים תכונה שנקראת "חסדים".

בשלב השני אנחנו בצורה מלאה עולים למדרגת ה"חסדים", לדרגת ה"בינה", אחרי שעושים תיקון של הרצונות שלנו כאשר הם נמצאים בניתוק מלא מקבלה ומילוי כלשהם. אחרי זה אנחנו מתחילים להפוך את אותם הרצונות לתכונת השפעה ואהבה. כאן מתגלה המקום לקורבן. כלומר, אנחנו חייבים לברר כיצד לקדש כל אחד מהרצונות שלנו – כל מה שיש בתוכנו: דומם, צומח, חי ומדבר.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 20.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בשרות הבורא
הקרבת קורבן, זו התקרבות לבורא
קורבנות שמקרבים אותנו לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest