דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "מקום" המפגש שלנו עם הבורא

"מקום" המפגש שלנו עם הבורא

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

שאלה: מאיפה יכולה להופיע אצלי תפילה לחיבור עם האחרים ועל התיקון? כיצד עליי לבקש זאת ?

תשובתי: אנחנו צועקים ומבקשים על התיקון, אך באופן מלאכותי ומזויף. אך אם אני עובד בקבוצה ומעמיד את עצמי תחת השפעתה, בכך שמיישׂם את הבחירה החופשית היחידה שלי, אז היא מעבירה לי התפעלות ומעוררת לרוחניות. וזה כבר אינו שקר, כי הרי התרשמתי והתפעלתי מהחברים. ולמרות שאני מנסה בצורה מלאכותית להיכלל בקבוצה, אך לאחר שהיא עבדה עליי, אני קיבלתי הכול ברצינות. כך אני בנוי – אני חלקיק מהמערכת הכללית שפועלת כך מבריאת העולם, ולכן אינני יכול להימנע מהשפעת הסביבה, כמה שלא אתפתל. וכאן אני להיפך, רציתי בעצמי, שישפיעו עליי, והשתדלתי לשם כך.

אם אני פונה לבורא עם הרצון שקיבלתי מהקבוצה, אז אני ללא ספק אקבל עליו תשובה, תגובה! כי הרצון הזה הוא בעל טבע מיוחד, רצון להתחבר. אך כשאני מנסה להתחבר בעצמי עם קהוצה או צועק אודות הרצון הזה לבורא, זוהי דרישה מזויפת. אין זה נקרא תפילה אמיתית (מ"ן), אלא זהו שקר. למרות שגם זה מועיל, כי בסיכומו של דבר אני רואה שהצעקה אינה עוזרת.

אך אם אני פונה לקבוצה, בכך שמעלה את חשיבותה ומשפיל את עצמי ומקבל ממנה בתגובה רצון – בקשה שאחר כך אני מעלה לבורא, זה כבר נקרא מ"ן. ואז על המ"ן הזה תגיע תשובה מלמעלה, מ"ד, שבאמת יחבר אותי עם הקבוצה ושם בפנים אני אגלה את הבורא. באותה המידה, עד כמה שאני אכניס חלק ממני פנימה לפי בקשתי, אז בחלק הזה יתגלה לי הבורא.

וממני עצמי לא יכול לבוא שום רצון או פעולה אלטרואיסטיים.

הקבוצה עומדת ביני לבין הבורא, ואנחנו נפגשים בתוכה. אני מעלה את התפילה שלי אל הבורא דרך הקבוצה. הוא בתשובה מעביר אליי אור דרך הקבוצה שבעזרתו של האור הזה אני כבר יכול לעלות אל הקבוצה ושם לגלות את הבורא. ביני לבין הבורא חייבת לעמוד קבוצה, לכן היא נקראת "מקום", וכך נקרא גם הבורא, מפני ששם אנחנו נפגשים איתו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 21.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עכשיו זהו הזמן הטוב ביותר!
אנחנו דורשים – הבורא מבצע!
מה לעשות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest