דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורת הנסתר ותורת הנגלה – חלק ו'

מקובלים על תורת הנסתר ותורת הנגלה – חלק ו'

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

עדיפות לימוד תורת הנסתר על תורת הנגלה

"קל יותר להמשיך המאור שבתורה (שרק הוא מסוגל לתקן אותנו) בעסק ויגיעה בחכמת האמת, מביגיעה בתורת הנגלה. והטעם הוא פשוט מאד, כי חכמת תורת הנגלה לבושה בלבושים חיצונים גשמיים, דהיינו גניבה, גזילה ונזיקין וכדומה, אשר משום זה קשה וכבד מאד לכל אדם (שקורא את הסיפורים הגשמים הללו) לכוון דעתו ולבו להשי"ת בעת העסק (וזהו תנאי הכרחי), כדי להמשיך המאור (העליון המתקן) שבתורה.

ומכל שכן לאיש כזה, שהוא כבד וקשה בעיון התלמוד עצמו. ואיך יוכל לזכור עוד בשעת הלימוד בהשי"ת, כי להיות (שבתלמוד) העיון הוא בנושאים גשמיים, הם ח"ו אינם יכולים לבוא אצלו עם הכוונה להשי"ת (להיתקן) בבת אחת.

ולכן מייעצו (חיים ויטל, במקום לעסוק בתלמוד) לעסוק בחכמת הקבלה, אשר חכמה זו לבושה כולה בשמותיו של הקב"ה, ואז כמובן יוכל לכוון דעתו ולבו להשי"ת (כדי להשתוות לו) בשעת לימוד (חכמת הקבלה), בלי טורח, ואפילו הוא קשה העיון ביותר. כי העיון בנושאים של החכמה והשי"ת הם אחד (על כן, דווקא עיסוק בחלקה הפנימי של התורה היא השיטה היחידה להמונים להגיע לתיקונם ולמטרת הבריאה)".

בעל הסולם, הקדמה לתלמוד עשר הספירות, כ"ב

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורת הנסתר ותורת הנגלה – חלק ה'
מקובלים על תורת הנסתר ותורת הנגלה – חלק ד'
מקובלים על תורת הנסתר ותורת הנגלה – חלק ג'

One comment

  1. התורה הנגלית מביאה את האדם לחוסר מילוי בלימוד, שכן אין בתורה הנגלית משום יכולת לתקן והאדם נותן ומשקיע בתורה מתוך הרצון לקבל ולא מקבל שום מילוי ואז מתעוררת אצלו הנקודה שבלב שמחפשת משהו אחר מעל זה. והתשובה היא חוכמת הקבלה ששם אין לאדם שום תפקיד אמיתי בשינוי הטבע שלו שיביא לתיקון הרצון המקבל, אלא אך ורק רצון שבונה את עצמו דרך הסביבה שהוא בוחר ל'גדל' אותה וביחד עם חוכמת הקבלה שיש בה סגולה מהקריאה שפותחת לאדם את היכולות להיקשר ולהרגיש גם אם לא מבין את המילים או המשמעויות של המונחים, אבל ע"י ההשתוקקות והרצון לחיבור עם הקבוצה האור יחזירו למוטב.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest