דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ג

מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ג

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

רק המאור שבתורה מחזיר את האדם למוטב

"אמרו חז"ל: בראתי יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין (בבא בתרא ט"ז).

ועניין התבלין, הוא כמו שאמרו חז"ל, הלוואי אותי תעזבו ותורתי שמרו המאור שבה מחזירו למוטב (ירושלמי חגיגה פ"א ה"ז). נמצא לפי זה, שיש סגולה בתורה להחזיר האדם למוטב, שהכוונה על הרע שנמצא באדם, הינו הרצון לקבל שיהיה בעל מנת להשפיע".

הרב"ש, דרגות הסולם, מאמר "באוריתא אתברי בר נש".

"אנו רואים, שכל עיקר בריאת העולמות והנשמות הכל היה על כוונה אחת, שהיא לתקן הכל שיהיה בעמ"נ להשפיע, שזה נקרא "דביקות השתוות הצורה". ועל התורה אמר הקב"ה "בראתי יצה"ר, בראתי תבלין". כלומר, שאחר שהאדם קבל את התורה בבחינת "תבלין" (תרופה), אז יהיה יצר הרע (אגואיזם) מתוקן בעמ"נ להשפיע, כמו שכתוב בזוהר הקדוש "עתיד מלאך המות (אגואיזם) להיות מלאך קדוש (אהבה)".

הרב"ש, שלבי הסולם, 1988 מאמר "מהו תורה ומלאכה בדרך ה'".

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"ב
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ"א
מקובלים על תורה ומצוות – חלק מ'

2 comments

  1. רב שלום
    אני לא מבין איך הבורא אומר "הלוואי אותי תעזבו ואת תורתי שמרו",הרי האדם לאחר מעשה צריך להגיד לעצמו "אין עוד מלבדו" כלומר יש אחיזה בבורא מלכתחילה וכאן כתוב שצריך לעזוב את הבורא וללמוד תורה כדי להתתקן.
    אם תוכל להסביר מה זאת אומרת לעזוב את הבורא ?
    אני למדתי ממך וגם בעל הסולם כותב כך במאמר אין עוד מלבדו שצריך האדם להגיד אם אין אני לי מי לי ולאחר מעשה להגיד אין עוד מלבדו ,אז בעצם לא עוזבים את הבורא וצריך לשתף אותו בכל התהליך ,בבקשה תסביר לי את זה.
    תודה מראש וכל טוב
    משה

  2. כתוב "שכל עיקר בריאת העולמות והנשמות"…
    משמע יש משהו בנוסף לזה? למה הדגיש שזה "העיקר"?

    תודה רבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest