דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ה'

מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ה'

laitman-idra_raba_100

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן. (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

מהי תכלית הבריאה?

סוד נשמות בני ישראל (המשתוקקים לבורא ללא קשר למוצאם הארצי – מ.ל.), הוא סוד (מהות) חלק אלוקי ממעל (תכונת ההשפעה), אשר הנשמה היא נשתלשלה (צמצמה את תכונות ההשפעה שלה) ע"ד עילה ועלול, וירדה מדרגה לדרגה, עד שהיא ראויה לבוא לעוה"ז, ולהתלבש בגוף הגשמי (הרצון לקבל הכול) המזוהם (האגואיסטי). ואשר על ידי שמירת התורה (לימוד כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב) וקיום מצוותיה (בנית קבוצה על פי תנאי לקבלת התורה שהוא ערבות הדדית), נמצאת מתעלית מדרגה לדרגה (רוכשת את תכונות ההשפעה), עד שנשלמת קומתה (מתקנת את כל תרי"ג הרצונות שלה על מנת לקבל), וראויה לקבל שכרה משלם (הבורא שהוא טוב ומיטיב), המוכן לה מכל מראש (עוד ממחשבת הבריאה), דהיינו השגת התורה הקדושה (השפעה ואהבה ללא תועלת עצמית) בבחינת שמותיו של הקב"ה (תכונות הבורא, כלומר השתוות הצורה עמו), שהוא סוד (מהות) תרי"ג פקודין".

בעל הסולם, הקדמת פי חכם

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ב'
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ג'
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ד'

One comment

  1. רבי ומורי שלום

    למה בעל הסולם לא הוסיף הערות בסוגריים כמו שאתה עושה ואז היה לנו יותר קל להבין ולא להתבלבל ??? הרי אנחנו הדור האחרון מספיק מבולבלים גם כך ,לפחות היה עוזר לנו כמו שאתה עוזר לנו.

    האם זה קשור ליגיעה הפנימית ומשיכת המאור המחזיר למוטב ???

    תודה רבה על הכל

    כל טוב לכולם

    משה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest