דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ט"ז

מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ט"ז

10.jpg

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים, ואני מבטיח לענות עליהן (ההערות בסוגריים הן שלי – מ.ל.).

מדוע הבורא נסתר מהאדם?

"החיסרון ההוא (בחושים שלנו) לא נולד, אלא מהסתר פניו של האדון ב"ה, שלא רצה להאיר פניו על נבראיו מתחילה מייד (הסתיר את עצמו), שיהיו שלמים בתחילה, אלא אדרבה, הסתיר פניו (את שלמות תכונת ההשפעה והאהבה) מהם והשאירם חסרים (בתכונה ההפוכה של הקבלה והשנאה שנוצרה בהם כתוצאה מההסתר), כי הנה אור פני מלך – חיים ודאי, והסתירו הוא מקור כל רע.

אבל כיוון שהכוונה התכליתית בהסתר הזה אינה להיות נסתר, אלא אדרבה להיגלות אחר כך, ולהעביר כל הרעה שנולדה רק מן ההסתר ההוא, הנה על כן שם לו חוק ומשפט לגלות פני טובו הנסתרים. וזה, או על ידי מעשים שיעשו בני האדם, הם המה המשפטים והתורות אשר נתן לנו, תורתו תורת אמת, אשר יעשה אותם האדם וחי בהם (גילוי הרגשת), בחיים הנצחיים, כי שכר מצווה (תיקון של כל אחד מתרי"ג הרצונות של הנשמה) – מצווה (פעולת ההשפעה עצמה), הוא הארת פניו ית"ש (מילוי מאהבה והשפעה), שהסתיר אותם מן האדם בתחילת יצירתו.

כי הנה על כן, לעמל נברא (לשאוף להידמות לבורא), בהיות היצר (הרע) שולט בו, ורבה רעתו עליו בכל מיני חסרונות (אגואיסטיים ביחס לאחרים), והריחוק אשר לו מאור החיים (תכונת ההשפעה). ומעשי המצוות (פעולות השפעה כלפי הזולת והבורא) מאירים עליו האור הגנוז (שהיה קודם), עד שבהשלימו חוק מצוותיו (לאחר שתיקן את כל תרי"ג הרצונות הלא מתוקנים האגואיסטיים), נשלם עצמו (להידמות לבורא, כיוון שהמילה אדם באה מהמילה דומה) עימהם לאור באור החיים האלה (מרגיש קיום נצחי ושלם בתכונת ההשפעה הדומה לבורא – מ.ל.)".

הרמח"ל, דעת תבונות

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק ט"ו
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק י"ד
מקובלים על מטרת הבריאה – חלק י"ג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest