דף הבית / קבלה ומדע / טבע / מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק כ"ב

מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק כ"ב

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי. (מ.ל.)

שתי דרכים לגילוי השלמות

"כי הן אמת, שהיו יכולים בני אדם להיות זוכים במעשיהם, ומכירים הם האמת, ועוזבים אורחות השקר של העוה"ז, ברצותם להתקרב אל בוראם. וזה בהיותם יודעים ומבינים כבר, שכל מה שהוא היפך מן הדרך אשר צווה ה' (דרך ההשפעה), אינו אלא מכלל סוג הרע שרצה הרצון העליון, וברא בהסתר פני טובו. ועל כן ימאסו בתרמית עיניהם זה, ויבחרו באור הגנוז והצפון – אור פני מלך חיים. ואם היו עושים כן, הנה היה ייחודו ית' מתגלה אליהם מצד עצמם, ונמצאו מקרבים להם הישועה, ולא היה צריך הקב"ה להראותו הוא להם בדרך קושי הגלות ואורכו, כי כיוון שנתברר להם האמת מדעתם – די בזה, וכשנתברר – נתברר. כי כיוון שכבר ראו הרע והכירוהו, ועזבוהו ואחזו באמיתת ייחודו – הרי נעשה מה שצריך, כי כל הכוונה היא רק שיתאמת להם עניין זה, כדי שמשם והלאה יתענגו באמת שנתגלה להם, אם כן כשנתגלה – נתגלה".

הרמח"ל, "דעת תבונות", מ'

"…חוק ההתפתחות האמור, השפוך על כל המציאות, המבטיח להחזיר כל רע – לטוב ומועיל, הנה הוא פועל את כל פעולותיו בכח ממשלת השמים ממעל, כלומר, מבלי שאלת פיהם של בני האדם יושבי הארץ. לעומת זה, שכל וממשלה נתן השי"ת באדם, והרשהו לקבל את חוק ההתפתחות האמור, תחת רשותו וממשלתו עצמו, ובידו למהר ולזרז את תהליך ההתפתחות לפי חפצו, באופן חפשי, ובלתי תלוי לגמרי בכבלי הזמן".

בעל הסולם, מאמר "השלום בעולם"

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק כ"א
מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק כ'
מקובלים על טבע האדם וטבע הבורא – חלק י"ט

One comment

  1. לכבוד הרב שלום!
    התיחסותי לקטע מתוך ה"שלום בעולם" של בעל הסולם:

    העולם נכנס היום לשלב שבו הטבע מכתיב באופן גלוי ומוחשי לאנושות את מסלול ההתפתחות שלה מעתה והלאה.גם את הכיוון גם את האמצעים וגם את הטווח.הטבע פועל מהיום בצורה מדודה אך בלתי מתפשרת למימושה של מטרה זו.
    תהליך ההתפתחות האנושית עד כה בנה בתוכה בשלות שכלית ורגשית להבנת השלב הבא, שהוא שלב ההתפתחות הרוחנית.
    התורה, ואתה חכמת הקבלה נותנים בידי האדם זכות לבחירה חופשית שתאפשר לו באופן עצמאי לממש התפתחות זו, ואף לזרז את התהליך ממה שהטבע קבע לעצמו לעשות כך.
    בכבוד רב
    דוד רהב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest