דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / להיות מקובל / מקובלים על המקובלים – חלק ה'

מקובלים על המקובלים – חלק ה'

בעל הסולם

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

מיהו מקובל?

"הבנתה של מלה "רוחניות" (תכונת ההשפעה) אינה שייכת לפילוסופיה כלל (כיוון שאינה עוסקת בתיקון האדם אלא הפילוסופים מהרהרים באמצעות התכונות האגואיסטיות שלהם). כי איך ידונו על דבר שלא ראו ולא חשו אותו מעולם (כיוון שמרגישים רק בתכונותיהם הארציות ואת הרוחניות משיגים בתכונת ההשפעה שהיא הפוכה לארציות האגואיסטית)? ועל מה אדניהם הוטבעו (טענתם שמבינים רוחניות מהי)?

אלא אם יש איזה הגדרה (אמיתית) להבדיל ולחלק בין רוחני לגשמי, אין זה שייך, רק לאלה שהשיגו פעם דבר רוחני וחשו אותו (ולכן יודעים בוודאות מה זה גשמי ורוחני), שהמה הם המקובלים האמיתיים (שהשיגו את העולם הרוחני בעודם נמצאים בעולם שלנו), ולפיכך (על מנת לברר ולהבין גם בעולמנו מהי מטרתנו וכיצד לחיות נכון – מ.ל.) לחכמת הקבלה אנו צריכים".

בעל הסולם, חכמת הקבלה והפילוסופיה

רשומות קודמות בנושא:
מקובלים על המקובלים – חלק ד'
מקובלים על המקובלים – חלק ג'
מקובלים על המקובלים – חלק ב'

2 comments

  1. שמעתי אותך אומר לא פעם שאין דבר כזה "פלסטר קבלי". יחד עם זאת לאחרונה אנחנו שומעים ממך יותר ויותר עצות מעשיות בתחום החינוך שניתן גם למדוד את השפעתן בצורה מוחשית.

    האם, חכמת הקבלה תציע לאדם ללא הנקודה שבלב, עצות בגובה העיניים שיניבו פתרונות מעשיים ומדידים, בתחומים נוספים בחיים?

  2. כבוד הרב שאלתי היא: אתה אמרת שאסור לנו לחלוק את מחשבותינו ורגשותינו מצד אחד, אך מאידך על מנת להתקדם אנו צריכים להתחבר בינינו ולרכוש את תכונת ההשפעה, אם כן כיצד אנו אמורים לדעת איזה חלק באגו שלנו תוקן ואיזה חלקים עוד עלינו לתקן, איך אנו בעצם קולטים את זה. הרי אין לנו אמות מידה להבחין בדיוק נקודתית מה אנחנו צריכים לעשות ולשנות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest