דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / כוונה / מקובלים על הגישה ללימוד חכמת הקבלה – חלק ה'

מקובלים על הגישה ללימוד חכמת הקבלה – חלק ה'

חברים יקרים! אבקש מכם לשאול שאלות בהקשר לציטוטים של גדולי המקובלים. ההערות בסוגריים הן שלי (מ.ל.).

חשיבות הכוונה בזמן הלימוד

"כי הבורא ב"ה שברא אותו ונתן לו ליצה"ר את תוקפו, ברור שידע גם כן לברוא את התרופה והתבלין הנאמנים להתיש כחו של היצה"ר, ולמחותו כליל. ואם מי שהוא עסק בתורה ולא הצליח להעביר היצה"ר ממנו, אין זה, אלא או שהתרשל לתת את היגיעה והעמל המחויב ליתן בעסק התורה, כמ"ש לא יגעתי ומצאתי אל תאמין, או יכול להיות שמילאו את "כמות" היגיעה הנדרשת, אלא שהתרשלו ב"איכות", כלומר, שלא נתנו דעתם ולבם במשך זמן העסק בתורה, לזכות להמשיך את המאור שבתורה, המביא האמונה בלב האדם, אלא שעסקו בהסח הדעת מאותו העיקר הנדרש מהתורה, שהוא המאור המביא לידי האמונה, כאמור, ואע"פ שכיוונו לו מתחילה, הסיחו דעתם ממנו בעת הלימוד".

בעל הסולם, הקדמה לתלמוד עשר הספירות, אות י"ח

ידיעות קודמות בנושא:
מקובלים על הגישה ללימוד חכמת הקבלה – חלק ד'
מקובלים על הגישה ללימוד חכמת הקבלה – חלק ג'
מקובלים על הגישה ללימוד חכמת הקבלה – חלק ב'

One comment

  1. אני מפחד שאני לומד לחינם ולא למטרה הנכונה למרות שאני נמצא בסביבה שמכוונת אותי. מה אני יכול לעשות כדי שבטוח אלמד עם הכוונה הנכונה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest