דף הבית / אקטואליה / "מצעד הגאווה" בירושלים

"מצעד הגאווה" בירושלים

שאלה: בירושלים נערך "מצעד גאווה" יוצא דופן, כמחאה נגד קריאתו של אחד הרבנים להומואים "סוטים" ועוד 250 רבנים ישראלים תמכו בו. כיצד אתה מתייחס להצהרות מסוג זה?

תשובתי: אני בוחן את העם היהודי כמשפחה אחת, שבה יש ילדים שונים, כולל גם כאלה. וגם אם הם לא רצויים למישהו, אלה הילדים שלנו, אז אין מה לעשות בקשר לזה. כמובן, אף אחד לא בוחר עם אלו נטיות להיוולד, זה הרי ניתן לנו מהטבע. לכן ההומואים נאבקים בכך שיכירו בנטיות הטבעיות שלהם כנורמה, מפני שהם בכל מקרה לא היכולים להיפטר מהן. אנחנו יודעים שמשיכה מינית זה גורם חזק ביותר, אפילו יותר מאשר השתוקקות למזון. האנושות כל הזמן הולכת וגדלה בנטייה המינית שלה. אנחנו רואים זאת בכל מקום, גם באינטרנט. לכן יש להתחשב בזה ולא להתייחס בצורה ילדותית.

צריך להפסיק את כל ההצהרות "נגד" ו"בעד" ולעשות סדר כמו במשפחה אחת, מפני שהעיקר זה האיחוד בינינו. אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר עם הסוגיה הזאת, ועלינו לקבלה כמו שהיא ולא להחמיר עוד יותר, ממה שהיא טמונה על ידי הטבע באנשים שקיבלו משיכה כזאת מלידה. עלינו לתת להם לחיות בשלווה ולמצוא לעצמנו זוגות מתאימים, אם אי אפשר אחרת.

התיקון נובע מאיתנו. כאשר אנחנו מתחברים בינינו, אנחנו מעוררים כוחות חיוביים, מָאור שביכולתו להחזיר למוטב את היחסים בינינו. מבחינה זו, על הקהילה הלהט"בית לבחון מחדש את מטרת מצעדי הגאווה, לא כי אסור או מותר לקיימם, ברור שבמדינה דמוקרטית ניתן לקיים מצעדים כאלה, השאלה היא האם אנחנו רוצים להבליט דווקא את המבדיל והמפלג בינינו? או אולי מוטב דווקא לחפש אחר המחבר בין השונים?

כל עוד איננו פוגעים בזולת או מנצלים את חולשת האחר, רשאי כל אדם לממש במסגרת חייו הפרטיים את אורח החיים המתאים לו, ובכלל זה האמונה הדתית או הנטייה המינית, אך חשוב שיעשה זאת בלי לקטוע את הדרכים המובילות אותנו להתקשרות ולבניית עם אחד ומאוחדלכן אני לא מסכים עם הצהרתם של הרבנים. זהו הטבע של האדם ואין מה לעשות בקשר לזה, ובכל מקרה צריך להסתדר ולחיות במדינה אחת, הרי אי אפשר כל הזמן לחיות בשנאה הדדית. אנחנו כבר צריכים לצאת ממצב של "גלות" ובהדרגה להתקרב לבניית בית המקדש השלישי.

 

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.7.2016

One comment

  1. נקרא היטב ונפנים. אין פתרון אחר-כל גישה אחרת לשונה ממני, עד כמה שאינו מקובל על תפיסתי-אינה שונה במהותה מהתפיסה של דעא"ש ודומיו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest