דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מציאות העולמות העליונים

מציאות העולמות העליונים

שאלה: כיצד נראית המציאות שלנו בעולמות בי"ע, כשאנחנו עולים במדרגות העולמות האלה לעולם האצילות?

תשובתי: כעת אני מרגיש הכול בתוך הרצון שלי, שהוא אגואיסטי לגמרי, המכוון רק לתענוג עצמי, מנותק מכל הכוחות הרוחניים ומהבורא. אין לי שום ניצוץ של השפעה, אני חי כמו בהמה. מצב כזה נקרא "העולם הזה". כשאני מתחיל לברר אילו מהרצונות שלי אני יכול להעלות למעלה, לתיקון, אז זה אומר שאני נמצא בעולמות בי"ע.

כלומר, אני יכול לבטל את עצמי כלפי הקבוצה, לקבל כוחות מהחברים שלי, באיזושהי מידה להתחבר איתם, להשׂיג ערבות, אחדות, איחוד כאיש אחד בלב אחד. במידה שאני מסוגל לעשות את זה, אני עולה למלכות דאצילות. התעלות הרצון, השינוי שלו לטובה, כל זה מסמל שאני עולה. אני נכלל בה יחד עם כולם, ואז ברצון/בכלי המשותף שלנו הנקרא "שכינה", איפה שכולנו מאוחדים יחד כאיש אחד בלב אחד, אנחנו מקבלים את הגילוי של הרוחניות, של הבורא.

באופן כזה, עולמות בי"ע הם מצבים שבהם אני עורך בתוכי בירורים, בעבודה עם הקבוצה ובלימוד, ומסוגל לפחות במקצת להתחיל להתחבר עם החברים. ההבדל בין עולמות בי"ע, זו מידת החיבור שלנו שבהתאם לה אנחנו יכולים להעלות את הבקשות שלנו למלכות דאין סוף ולהיתקן. אך אנחנו תמיד נשארים בעולמות בי"ע, רק מזמינים את העלייה שלהם יחד איתנו לעולם האצילות.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 01.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
לחזור למלכות דאין סוף
מיהו הבורא?
אי אפשר לספר ולתאר…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest