דף הבית / משבר עולמי / מפתח להצלחה בכל הרמות

מפתח להצלחה בכל הרמות

laitman_2008-11-14_6987_70.jpg

שאלה: מדוע השיטות אשר מציעים מנהיגי העולם לפתרון הבעיה של הקשר ההדדי בין בני-האדם, אינן יעילות? מדוע הקריאה של גורדון בראון, "לאהוב את רעך כמוך" אינה עובדת?

תשובתי: כל בני האדם מסכימים במשהו לעיקרון הזה. אבל במה באה לידי ביטוי פעולתם לכיוון הזה? הם מנסים לצאת מן המשבר על ידי שיטות ישנות, מבלי להבין שרק יצירת קשר ויחסים נכונים בין בני האדם הם האמצעי ליציאה מהמשבר ולריפוי כולל של החברה. יחסים חברתיים הם הגורמים לכל המשברים – במשפחה, בבריאות, בחינוך, ולדיכאון סמים וכו'. דווקא היחסים החברתיים הם אלה שמולידים את כל ההסכמים וההתחייבויות שעליהם נבנית הכלכלה.

לו רק היינו מזרימים אחוז אחד מתוך כל אותם הסכומים המוזרמים כיום לבנקים, לחינוך העם…! כי כמו שאמר בעל הסולם, כולנו חייבים להבין בראש ובראשונה, מה קורה איתנו, באיזה עולם חדש (גלובלי) אנחנו חיים.

חיוני ביותר להפיץ ידע זה דרך כל אמצעי התקשורת. אחרת, אנחנו לא נבין את העולם שאליו נקלענו! פתאום התגלה בנו חוק של חיבור וקשר הדדי בינינו. זה כמו רשת המחברת אותנו, אנחנו נלכדנו בתוכה ומעתה חייבים לחשוב על כולם.

אי ביצוע של חוק החיבור מתגלה כיום כבעיה העיקרית שלנו. ולכן לשווא מזרימים כספים לצרכי המערכות השונות, מאחר וכל הבעיות בכל המערכות נובעות רק מחוסר החיבור בין בני האדם.

אבל אסור לנו לחכות עד שנלמד לקיים חוק זה במדויק. די לנו להתחיל ללמוד עליו, ואז כל המערכות יתחילו לעבוד בהדרגה, כי בכך אנחנו כבר מתקדמים לאיזון עם הטבע.

ידיעות קודמות בנושא:
אחת מן השתיים: אהבה או מוות
לא כדאי לצחוק על החוק
משחק לפי כללים חדשים

ידיעות נוספות במדור: משבר עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest