דף הבית / כללי / מעשה אלטרואיסטי או סיפוק של גאווה עצמית

מעשה אלטרואיסטי או סיפוק של גאווה עצמית

שאלה: יום אחד רציתי מאוד לעשות משהו ללא תמורה עבור אדם אחר. פתאום ראיתי ברחוב בחורה ענייה וחולה שהייתה זקוקה לעזרה. נתתי לה כסף. היא לא ציפתה לזה והייתה כל כך שמחה, שאפילו ירדו לי דמעות. האם זה האגו שלי שבכה, או שבכיתי בגלל שביצעתי פעולה אמיתית של השפעה?

תשובתי: אדם לא יכול לעשות שום דבר ללא תמורה, מפני שהוא אגואיסט. עזרת לבחורה ויחד עם זה כל כך התרגשת מהמעשה שלך, מכך שאתה כזה מיוחד כי עשית פעולה אלטרואיסטית, ללא תמורה, כלומר איבדת כמה שקלים מהכיס וטוב לך.

אני בשום אופן לא שולל את הנדיבות של המעשה שלך, אבל זו נדיבות גשמית ובשום אופן לא רוחנית, מפני שכאדם המורכב מ – 100% אגו, היית חייב לקבל סיפוק כדי לבצע את המעשה הכביכול אלטרואיסטי. לכן אם אתה מקבל תענוג עבור המעשים שלך, זה נקרא שכר, משכורת, תשלום. אי אפשר לקרוא למעשה שלך חסר תמורה. יתרה מכך, אי אפשר לקרוא לו אלטרואיסטי מלכתחילה, מפני שהיית נתון במצב של רחמים, כלומר הסבל הזה השפיע עליך. אני כבר לא מדבר על כך שיכול להיות שהבחורה הייתה סימפטית, עם דמעות בעיניים, זקוקה לתמיכה ונדלקו בך כל מיני תכונות גבריות. כלומר האגו החל לעבוד במלוא העצמה.

עליך להכיר טוב את הטבע שלך כדי להבין את הסיבות שגורמות לכאלה תנועות פנימיות שמכוונות לעזרה של אדם אחר. אבל כל עוד לא תגיע למגע עם הבורא, הן תמיד תהיינה אגואיסטיות. בתוכנו מופעלת מכונה מעניינת מאוד. לכן אנשים עושים זה לזה כל מיני מעשים טובים, רצים לבתי חולים, מחפשים נפגעים וכדומה, וכל זה, מפני שבצורה מיוחדת כזאת האגו דוחף אותם להחלפה הדדית של כביכול פעולות טובות. אבל למעשה כך הם גורמים סיפוק לאגו שלהם. על ידי מעשים כאלה אתה מעלה את הסטטוס שלך בעיני עצמך. נתת לאחר והוא נהנה מזה ואתה הפכת להיות גבוה ממנו, אציל יותר, התחלת לכבד את עצמך יותר. זהו השכר עבור מה שעשית למענו.

שאלה: כלומר, אם האדם לא גילה את הבורא שנותן לו "דלק" אלטרואיסטי, אין לו סיכוי לבצע פעולה אלטרואיסטית?

תשובתי: שום פעולה. זו הונאה עצמית.

הערה: אבל הפעולה עצמה היא אצילית?

תשובתי: אצילי זה "שמוליד כל טוב", ואילו מתוך המעשים הללו לא נולד שום דבר טוב, להיפך, נגרם רק נזק. אם אתה רוצה לעשות טוב בעולם, תעביר לעולם את האור העליון, אותו "דלק" שבאמת יעזור לנו לבצע אפילו מעשים לא מודעים עם כיוון של "מעצמי" ולא "לעצמי".

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest