דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעל לאין סוף נמצא נותן האין סוף

מעל לאין סוף נמצא נותן האין סוף

אנחנו אף פעם לא יכולים לתאר לעצמנו ולהעריך את המדרגה העליונה, כי זו כל פעם יציאה למימד אחר, לעולם אחר. כל הנתונים הפנימיים שלנו משתנים, היסודות שלנו משתנים, וכל פעם כאילו יוצא יצור אחר, נברא חדש. כי מתגלות "רשימות" חדשות.

אז איך אפשר להזמין את ההתקדמות שלנו ולחשוב על גדלות הבורא, על גובה המדרגה הבאה, בהשוואה לזאת שאנחנו נמצאים עליה? לכן אנחנו עובדים על זה בצורה עקיפה, בעזרת הסביבה, בכך שמקבלים ממנה התפעלות וערכים חדשים, בכך שאדם מתאר לעצמו השפעה כחיבור ואהבה מעל לאגו שלו.

על ידי הסביבה אנחנו איך שהוא מציירים לעצמנו את התמונה הזאת. אבל כדי להתקדם אנחנו צריכים לדרוש יותר מאשר הציור הזה, דרגה עוד יותר עליונה. בשתי מדרגות יותר גבוהה מאיתנו. ואם המדרגה הבאה היא כבר עבורנו אין סוף, אז איך אפשר לתאר עוד משהו, שהוא מעל לאין סוף?

אבל, אנחנו חייבים לתאר לעצמנו שהמדרגה העליונה ביותר, כלומר גילוי הבורא, היא עוד יותר גבוהה מכל מה שאני יכול לתאר לעצמי. כי דווקא אז הפנייה שלי לבורא תהיה נכונה. כי המדרגה העליונה זה אותו המצב שאותו אני מבקש להשיג. והמדרגה שעוד יותר גבוהה מעליה, זה מי שממנו אני מבקש לעזור לי להשיג את המדרגה העליונה.

אני פונה לעלי עליון, כדי להשיג את העליון. אם אני מארגן את הפנייה שלי בצורה כזאת, אז היא נמצאת בדיוק בקו ישר שמכוון לבורא. אני רוצה להשיג מדרגת השפעה, חיבור, אהבה לזולת, דבקות. אבל לצורך המטרה הזאת, אני לא פונה לבקשת עזרה לאיזה שהוא צד לא ידוע, אלא ישירות לבורא. הכול מתחבר במדרגה העליונה לאחד שלם: ישראל, אורייתא (המאור המחזיר למוטב) וקב"ה.

ישראל, זה אני שמשיג את המדרגה העליונה על ידי האור, שאותו אני מקבל מהקב"ה, שנמצא במדרגה עלי עליונה, אבל ש"יוצא" לפגוש אותי במדרגה הבאה. אם אנחנו קובעים כזה סדר, אז יכולים להיות בטוחים שנמצאים בקו ישר אחד.

המדרגות החשובות ביותר עבורנו הן: התחתון (המדרגה הנוכחית), העליון ועלי עליון. כך הוא סדר המדרגות.

מתוך ההכנה לשיעור, 25.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
רוצה להיות במדרגה עליונה יותר!
תעבירו את המ"ן שלי לאין סוף!
כיצד לצאת למסלול הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest