דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / מעל המוות אל חיים נצחיים

מעל המוות אל חיים נצחיים

laitman_2009-03_7930_70.jpg

שאלה: מה זאת אומרת "לגלות את הטבע"?

תשובה: לגלות את הטבע, פירושו לגלות את החוק הכללי של הטבע, שבתוכו אנחנו כלולים. במילים אחרות, לגלות את המציאות בצורה האמיתית שלה, בניגוד למה שמתגלה לנו בחמשת החושים הגופניים שלנו, שבהם אנחנו לא נבדלים כלל מבעלי החיים. זאת אומרת לגלות את עצמי בדרגה אחרת.

היום אנחנו נבדלים מבעלי חיים ברצון האגואיסטי שלנו לנצל את כל הטבע לטובתנו, למען הרווח האישי הקטן והצר שלנו. אבל אנחנו צריכים לנצל את הכוח האגואיסטי המצוי בכל אחד, כדי לעלות מעליו.

אם נהפוך את הכוח הזה לכוח של השפעה ואהבה לזולת, נעלה מעל הטבע שלנו, נגיע להשפעה, נהיה דומים לבורא, לכוח הטבע הכללי העליון. זה נקרא "לגלות את הבורא" בכל אדם. כך האדם מגלה בתוך עצמו את כוח ההשפעה העליון ומשיג חיים נצחיים ומושלמים, כמו הבורא, כמו כל הטבע.

אפילו אם אדם נפרד מהגוף הגשמי שלו, הוא לא מרגיש שחסר לו משהו, כי החיים האלה הם צורת החיים הקטנה, הגרועה והנחותה ביותר.

הרב"ש הביא דוגמא שהאדם גוזז שיער או ציפורניים, שהם החלק הצומח בחלק החי של הגוף, ועם זאת הוא לא מרגיש כאב, כי החלק הצומח נמצא דרגה אחת מתחת לחלק החי. כך גם אנחנו, כשנעלה מעל לדרגת החי של הטבע לדרגת הבורא, נפסיק להרגיש את איבוד החיים הגשמיים כאירוע משמעותי וחשוב.

החשיבות הזאת קיימת בתוכנו כל עוד לא עלינו לדרגה יותר גבוהה. אבל כשנעלה אליה, רק הצורך בהפצת חכמת הקבלה יחזיק אותנו בחיים האלה, הצורך להשפיע, אם עוד תהיה כזאת אפשרות. אם לא יהיה בזה צורך, והגוף שלנו ימות, אנחנו נרגיש במותו לא יותר ממה שאנחנו מרגישים בזמן גזיזת הציפורניים או השיער.

פוסטים קודמים בנושא:
כלי מנוקב שהחיים נוזלים ממנו
חירות ממלאך המוות
הנר שלא יכבה לעולם
פוסטים נוספים במדורים: מציאות מדומה, גלגול נשמות

One comment

  1. Winkתודה לכה על…  ליפני 3 שנים הבנתי שאני לא מבזבז את החיים Coolמה שאני מחפס כול החיים ולא ידעתי את נפשי.תמשיך לגדל אותנו אם הפוסטים שלך .אנחנו שותים ויונקים כול מילהWink

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest