דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מעיין אינסופי לפניך

מעיין אינסופי לפניך

שאלה: אנחנו מדברים על התיקון הכללי, אך בקבוצה ישנם אנשים עם ניסיון רב שלומדים קבלה כבר 10-15 שנים, וישנם כאלה שהגיעו זה עתה ורוצים להיות חלק מהקבוצה. כיצד הם יכולים להשלים את הפער שנוצר לאורך שנות לימוד, על מנת להתאחד עם אנשים מתקדמים לקבוצה אחת?

תשובתי: כל אדם שמגיע לקבוצה מקבל במידת שהוא משקיע בה. אם היו יושבים כאן רבי שמעון ותלמידיו שהגיעו לגמר תיקון, גם היית מסוגל לקבל מהם רק במידת השקעתך. זה אינו תלוי בגובה החברים בקבוצה, אלא ביחס שלך. אינך יכול לשתות ממעיין בגובה אינסופי, אלא אתה מקבל ממנו במידת התאמת תכונותיך אליו!

לפניך תמיד נמצא אין סוף, אך כמה אתה מקבל ממנו? – דרך חור זעיר בטיפות. מדוע? – כי אינך מסוגל לעשות חור יותר גדול, אין לך רצון לכך. על כן, לא חשוב באיזו רמה הקבוצה תהיה. האם בעוד מאתיים שנה האנשים יהיו קרובים יותר לגמר התיקון ולאדם שיגיע לקבוצה יהיה קל יותר? – לא. הבורא, מערכת הפעלה עליונה, אינו יכול לוותר על גרם אחד של המאמצים של האדם, כי מאמץ זה יחסר לו ברצון הסופי המתוקן, שלא יהיה גמור.

כל אדם יצטרך לסיים את כל התיקונים. מתי הוא מתעורר לכך? – תלוי בסדר תיקון הנשמות במערכת הכללית, אך כולם מבצעים את אותה העבודה. מאוחר יותר, באין סוף, תרגיש באיזה דיוק מחושבים כל המצבים של כל הנשמות, שוויון מלא בין כולן, ללא קשר לאיזה חלק בנשמה הכללית של האדם הן שייכות. כל נשמה משיגה את הנשמה הכללית בכללותה, אדם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 06.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
שלמות זה שוויון
תאי הגזע של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest