דף הבית / משבר עולמי / מעבר החברה לתכונה חדשה

מעבר החברה לתכונה חדשה

מתוך מאמר דעה: "שינוי שלבי ההתפתחות, מסמל מעבר לתכונה ואיכות חדשות. המעבר מתרחש כששלב חדש מבשיל במעמקי השלב הישן. שינוי שלבי ההתפתחות אינו מתרחש בעולם בו-זמנית.

למדינות נחשלות יש רק שלוש אפשרויות: 1. להפוך לעבדים של המנהיגים 2. איכשהו לנסות לעמוד בקצב המנהיגים כדי לשמור על עצמאות מסוימת 3. לקרוא תיגר על המנהיג על בסיס דגם חלופי עתידי. כך גם בכל מדינה, אנשים שונים ושכבות חברתיות שונות לא עולים לשלב חדש בו-זמנית, ההכרה בשינויים מתאחרת אחרי השינויים.

שלבי ההתפתחות נבדלים בהתאם למגזר הכלכלי השולט בו:

  1. מעבר לשלב תעשייתי – מעבר של רוב האוכלוסייה מהכפר לעיר לייצור תעשייתי המוני.
  2. מעבר לשלב פוסט-תעשייתי – רוב המפעלים מתבררים כמיותרים ורבים אחרים צריך ליצור מחדש, יש צורך לא רב במומחים בעלי הכשרה גבוהה, ואילו השאר ייהפכו למובטלים.

בשלב הזה, כבר אי אפשר לשלוט באנשים בעזרת כסף, אין צורך בהגדלת הצריכה וייצור כמות גדולה של מוצרים שאין בהם צורך. לאחר הקריסה הפיננסית, התעמולה להתמתנות בצריכה תהפוך לזרם המרכזי, כלומר לצרוך רק מה שבאמת נחוץ. מוצרים תעשייתיים ייצרו רובוטים הנמצאים כמה שיותר קרוב לצרכן. את היצרנים לא יעניין הרווח, אלא רק השליטה. שליטה על בני אדם לא תמומש על ידי כסף, אלא על בסיס משמעויות תרבותיות, דתיות, אידיאולוגיות ואחרות, יתרחש שינוי בגורם המרכזי של השליטה".

אני רואה שהכול מתאים לדגם הקבלי של החברה העתידית, חוץ מהמבנה החברתי והשלטון, תופיע חברה של אנשים המקושרים הדדית ביחסים טובים והתחייבויות של אנשים, שכל הזמן משכללים את הקשרים שלהם בכך שמגלים בהם את העולם העליון, תחת הנהגה של ההדרכה של שיטת חכמת הקבלה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest