דף הבית / קבלה ומדע / טבע / מסתבר שהכול אינו מקרי!

מסתבר שהכול אינו מקרי!

laitman_41_70.jpg

שאלה: חכמת הקבלה אומרת שהסיבה לכל הבעיות בעולם היא הרצון האגואיסטי של האדם. אך איזה קשר ישנו בין זה שאני אגואיסט ומנוגד לבורא, לבין זה שעכשיו כל כך חם במוסקבה ויש משבר אקולוגי?

תשובתי: אנחנו כולנו נמצאים בתוך מערכת סגורה (ספירה) שנקראת "בורא", אשר תכונתה היא, קשר שלם של כל החלקים בהשפעה הדדית. זהו חוק הקיום של כל המערכת בכל אחד מהחלקים שלה.

אנחנו יכולים לראות את זה בדוגמת הגוף שלנו, מערכת אקולוגיות וכולי. אני קיים בתוך המערכת הזאת, בדומה לעובר ברחם אימו, ובמידת הקשר, כלומר הידמות למערכת לפי התכונות, אם אני נמצא בהשפעה, בדומה אליה, אני מרגיש את עצמי טוב. ולהיפך, במידת ההתרחקות ממנה לפי התכונות, רע לי.

הקירוב או הריחוק אינו לפי מרחק, אלא בהשתוות התכונות. אם אני בעל רצון אגואיסטי קטן, אז אפילו שאני נבדל מהמערכת, אני מרגיש בעיות קטנות. אך, אם הרצון שלי גדל, גם הרגשת אי הנוחות גדלה. ומאחר והאדם כל הזמן מתפתח ברצונות האגואיסטיים שלו, אז גדלה גם הניגודיות שלו למערכת הטבע, הבורא, ובהכרח הוא ירגיש את עצמו יותר ויותר רע! עד שיתחיל להבין מהי הסיבה לייסורים שלו (לבעיות).

אני אקבל מכות מכל הכיוונים, עד שאבין שזו שיטתיות ולא מקריות! הבעיות האקולוגיות אינן מקריות! אני כבר לא יכול שלא לזהותן. ובעיות דומות יתרחשו בכל כדור הארץ, בכל הצורות ויטלטלו את האנשים, ובכך יכריחו אותם לחשוב: "כנראה שיש סיבה!".

בזה שהרצון גדל, מרגיש ייסורים ויוצר לידו שׂכל כדי להימנע מהם, האדם הופך לחכם יותר, הופך לערמומי יותר, לומד לקשור סיבות ותוצאותיהן. באופן בלתי נמנע הוא יתחיל לשאול: מדוע הדבר מתרחש כך ומאיפה כל האסונות האלה נופלים על ראשינו?! בדרך כלל האדם שואל: "עבור מה מגיע לי כל זה?!", זו כבר שאלה תת הכרתית על המקור של כל המתרחש (הטבע, הבורא).

בני האדם יגלו, שפועל החוק הכללי של כל הבריאה. אתם יכולים לקרוא לו "הטבע", אך הוא דורש מאיתנו להחזיק באופן קבוע והכרתי איזון עם הטבע, כלומר להימצא באותה תכונת ההשפעה, כמו כל הבריאה שקיימת בקשר הכללי ובאיחוד האינטגראלי של כל החלקים. לכן, אין ברירה, האנושות היא כמו גידול סרטני בתוך כל הטבע, היא חייבת לרפא את עצמה! בסופו של דבר נגיע להכרה הזאת תחת הלחץ של כל הבעיות, וזה כבר ממש קרוב.

מתוך שיעור בנושא "אקטואליה באור הקבלה", 10.08.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
סופת החול של האגואיזם שלי
במלחציים של הטבע
חיים על הר געש לוהט

2 comments

  1. מאוד מעניין.

    האם צמידי קבלה עושים משהו?

  2. חזק
    אני אקבל מכות מכל הכיוונים, עד שאבין שזו שיטתיות ולא מקריות! הבעיות האקולוגיות אינן מקריות! אני כבר לא יכול שלא לזהותן. ובעיות דומות יתרחשו בכל כדור הארץ, בכל הצורות ויטלטלו את האנשים, ובכך יכריחו אותם לחשוב: "כנראה שיש סיבה!".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest