דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מספיק להיות מנודים

מספיק להיות מנודים

שאלה: על אף העובדה שישראל כל הזמן נמצאת במצב של מגננה, בזמן כל מלחמה נוצרת תחושה שהמלחמה עומדת להסתיים ומתחילים חיים חדשים, מאושרים.

עכשיו יש לנו הרגשה שאנחנו תקועים במלחמה הזו, ולא ידוע אם היא תיגמר. מאין לנו ההרגשה הזאת, האם היא נכונה, והאם ניתן לגמור עם המלחמה הזאת בכלל?

תשובה: זה נאיבי לחשוב שאנחנו אי פעם נסגור חשבון עם שכנינו. המטרה הקבועה שלהם שאינה משתנה היא לכבוש את הארץ הזאת ולהתיישב בה. אין סיכוי להרחיק אותם ממטרה זו על ידי איומים ופחד – הם ימשיכו לכוון אליה בכל מקרה. יש להם את הכול כדי להמשיך את המלחמה ואת הלחץ עלינו לזמן בלתי מוגבל.

הם לא מוכנים לשום ויתורים. כלפי העם הערבי, כמו שבעיקרון כלפי כל העולם, הארץ הזאת – זה השטח שלהם, המקום למדינה שלהם. אם אתה רוצה לחיות כאן, תתאסלם ותישאר. ואם אתה לא מוסלמי, אין לך מה לעשות כאן, אתה חייב לעזוב.

הכול מאוד פשוט. הבעיה היא לא ביהודים, ואפילו לא בישראל, אלא בכך, שכאן גרים אנשים שהם לא מוסלמים. לכן בשבילם זו בעיה נצחית, אלא אם כן אנחנו נמצא לה פתרון כלשהו. יתר על כן, האיום של האסלאם מתפשט בכל העולם, הרי, המוסלמים מנסים לחדור לכל פינה על כדור הארץ, כולל סיביר.

הערה: כשהיינו בצרפת, סיפרו לנו על הקצב המהיר שבו האסלאם מתפשט. ובאינטרנט מפוזרים תמונות איומות של תוצאות ההתאסלמות. לדוגמה, במדינה שמתעצבת מחדש בעיראק, מוציאים אנשים להורג ומפרסמים ברשת את התמונות של ראשיהם הערופים.

תשובה: לכן מפחדים מהם.

שאלה: כלומר, אתה רוצה לומר שהמלחמה הזאת לא תיפסק?

תשובה: בוודאי שלא! לא מדובר על זה. פעם מייסדי המדינה שלנו חשבו בצורה נאיבית שאנחנו נביא לשכנינו את הציביליזציה, והם מאוד ישמחו לכך וירצו לבנות חיים חדשים יחד איתנו, לחיות בשלום איתנו.

אני מאוד מכבד את המנהיגים שלנו על מה שהם עשו ויצרו, אולם תקוותם שאפשר איכשהו להסתדר עם שכנינו מגוחכת לגמרי.

שאלה: אז מה ניתן לעשות במצב זה?

תשובה: או לארוז מזוודות ולעזוב, או להמשיך לחיות בצורה כזאת, כל עוד יש לנו כוח להמשיך להילחם. אנחנו עוד נוכל לתמרן במשך זמן מה. ומה יהיה אחר כך – מי יודע? הרי, מאה אלף רקטות יכולות להיות מכוונות אלינו לא רק מעזה, אלא מכל המדינות השכנות. אם יירו את כולן בפעם אחת, הסיכוי שאנחנו נוכל לעמוד נגדם הוא קלוש. ישנם סוגים שונים של רקטות, לא רק תוצרת עצמית העשויה מחתיכת צינור.

בנוסף, כל העולם החיצוני עומד נגדנו. כל המדינות והעמים מפסיקים לכבד, לאהוב אותנו ולהתחשב בנו. אם פעם הם הביעו אהדה כלפינו והשתדלו להצדיק אותנו, היום הם מאשימים אותנו תמיד ובכל דבר, לא משנה מה נעשה.

אנחנו מגֵנים על האוכלוסייה הערבית, על ילדיהם, מודיעים להם בהקדם מתי ואיפה אנחנו נפציץ, כדי שהם יספיקו לעזוב את המקום בזמן. אנחנו מסכנים את חייהם של חיילינו, רק כדי לא להרוג איזה ילד או מבוגר חף מפשע.

והם, להיפך, עושים את הכול כדי להרוג את ילדינו ואזרחינו החפים מפשע. ואנחנו בכל זאת אשמים בעיני העולם, אף על פי שאנחנו לא מתחילים במלחמות. אבל לעולם זה לא חשוב. העולם שונא אותנו, משום שאנחנו לא מממשים את תפקידינו בחברה האנושית.

אני בכוונה מקצין את הבעיה. אם לא היה לי פתרון, לא הייתי עושה זאת, הייתי מרחם על האנשים. אבל דווקא כדי לרחם ולהגן עליהם אני מקצין את הסוגיה על חוסר היעילות של כל המלחמות שלנו, מפני שאנחנו יכולים למנוע את כל זה ולעשות את חיינו כאן רגועים ומאושרים.

שאלה: כלומר, אתה לא רואה כאן פתרון רציונלי?

תשובה: אין פתרון רציונלי, כיוון שהבעיה עצמה היא לא רציונלית. כל העם שלנו הוא לא רציונלי. אנחנו קיימים אלפי שנים, נתנו לעולם דתות, יסודות הציוויליזציה, השקענו רבות במדע ובתרבות של מדינות שונות בעולם – ומה אם כך?

להיפך, אנחנו מנודים שאיננו שייכים לעולם הזה. כולם שונאים אותנו וחושבים שאנחנו מקור הרוע לכל העולם. לכן צריך להקשיב להם כדי להבין מדוע?

הערה: ניתן להמציא תשובות לשאלה זו, אם כי לא כל כך עמוקות. מקנאים בנו כי היהודים חכמים מדי. הם עמדו בראשן של כלכלות במדינות רבות וכאילו גנבו הרבה.

תשובה: ועכשיו ברוסיה, ללא יהודים, לא גונבים? ופחות גונבים בארצות הברית? זאת לא הסיבה. הסיבה הופיעה הרבה לפני.

הערה: אני יליד מערב אוקראינה. שם אני הרגשתי אנטישמיות ברמה יומיומית ללא שום סיבה. פשוט המילה "יהודי" הייתה קללה, כמו "אידיוט" או "טיפש".

תשובה: אצל העמךָ – זאת שנאה בתת מודע, חוסר חיבה, עוינות. הם לא מבינים, אבל מרגישים בתת הכרה שאתה, משום מה, מתערב בחייהם. יש בך משהו שמשפיע על העולם ובך תלוי הגורל שלהם.

אני כאדם שכמעט ארבעים שנה לומד את חכמת הקבלה, יודע מתוכה את הסיבה לכל מה שמתרחש. אנחנו, היהודים, חייבים להביא לעולם איזון, שוויון, גילוי מערכת ההנהגה של כל העולם. אנשים מאשימים אותנו שאנחנו "מסובבים" את העולם, שאנחנו מנהלים אותו, ומנהלים אותו בצורה גרועה.

וההנהגה באמת מתבצעת דרכינו, אבל כרגע היא, לצערנו, לא טובה, משום שמתבצעת על ידי סבל גדול ומכות. לכן אומות העולם מאשימים אותנו בכל הצרות.

יוצא כך, שדרכינו העולם מקבל אנרגיה שלילית. זה ברור מחכמת הקבלה ונראה לעין בלתי מזוינת. האם אנחנו יכולים לגרום לכך שדרכינו העולם יקבל אנרגיה חיובית? חכמת הקבלה נותנת תשובה פשוטה: לשם כך אנחנו חייבים להתחבר.

הערה: אבל אנחנו נתנו כל כך הרבה לעולם: מדע, משפטים, טכנולוגיות חדשניות, Google ,Facebook…

תשובה: זה לא חשוב בכלל, כי גם זה עובר דרך השפעה שלילית על העולם. הרי, האגו שלנו נתן לעולם התפתחות אגואיסטית. והעולם בכלל לא צריך את זה.

היהודים קיבלו כישרונות כדי שהם יעניקו לעולם השפעה חיובית, ולא אגואיסטית שלילית שעוזרת לפתח תעשייה, מסחר, מדעים, אומנויות – בני האדם אינם צריכים את זה! ועל אף שנתנו לעולם את כל זה, אף אחד לא אמר לנו "תודה".

כיום אנחנו מתחילים להבין שכל ההישגים העצומים לא עושים אותנו מאושרים. אף על פי שיש לנו טכנולוגיה חדשנית ביותר, מבפנים אנחנו מרגישים ריקנות, רע לנו. האנשים שחיו במערות, היו מאושרים והסתדרו ללא נוגדי דיכאון.

עלינו לתת לעולם אנרגיה חיובית שמגיעה לעולם דרכנו! כל העניין הוא באיחוד. כאשר אנחנו מתאחדים, אנרגיה חיובית עוברת לעולם, כאשר אנחנו מפולגים – אנרגיה שלילית.

הכול פשוט! אם היהודים בישראל יתחילו להתאחד, העולם מיד יתחיל להתייחס אלינו בצורה חיובית. אבל אנחנו מתחברים לא כדי לתת מכות למישהו או להצליח בהתקפת נגד בצורה אגואיסטית – אנחנו מתחברים מעל האגו שלנו.

כתוב בתורה: "ואהבת לרעך כמוך". הבסיס של העם שלנו הוא להיות כאיש אחד בלב אחד. זהו התנאי להיווצרותו של העם היהודי, ועלינו לשמור על התנאי הזה. רק במקרה זה תבוא לעולם הברכה. כך מדובר בכל המקורות של חכמת הקבלה. מדוע לא לנסות לעשות זאת?

כל התאחדויות של הפושעים או הפשיסטים היו נגד משהו, וההתאחדות שלנו – היא לטובת הפצת הכלל "ואהבת לרעך כמוך", שבהדרגה יתפשט בכל העולם.

תתארו לעצמכם איך אומות העולם יהיו טובים ויפים יותר אחד כלפי השני וכלפינו, אם ירגישו שזה בא מאיתנו. באותה מידה יימס גם הקרח בינינו.

הערה: אתה דומה למספר אגדות ילדים, כיוון שכל מה שאתה מתאר זה נגד הטבע שלנו.

תשובה: נכון, זה נגד הטבע שלנו. אבל חכמת הקבלה דיברה על זה לפני כמה אלפי שנים, הרי, פעם התקיימנו לפי העקרונות של המערכת הזאת.

הרמב"ם אמר שהעם שלנו נוצר על בסיס האידיאה, מפני ש"יהודי" – זה לא לאום, אלא השתייכות לרעיון האחדות. היום כל אדם יכול להפוך ליהודי. הוא לא יכול להפוך לצרפתי, אבל ליהודי, הוא כן יכול.

שאלה: אם פעם היינו מאוחדים, אז מדוע היו אז שניים עשר שבטים?

תשובה: מקורם של שניים עשר השבטים הוא בסולם הרוחני "י-ה-ו-ה", שבו כל אות (תכונה) מוכפלת לשלושה קווים: שמאל, ימין ואמצעי. כך יוצאת מערכת שלמה: שניים עשר שבטים.

בכל שבט ישנו תפקיד, תכונה, ואסור היה לערבב ביניהם, עד כדי כך שהיה איסור על נישואי תערובת בין השבטים. ואף על פי כן, הייתה ביניהם עזרה הדדית והבנה מלאה.

לכן אנחנו חייבים לבנות את המערכת שלנו לפי הסולם הרוחני של ההנהגה. חכמת הקבלה מסבירה כיצד יורדים עלינו שניים עשר אורות, ואנחנו במצב שלנו חייבים להתחבר יחד לאחד שלם.

אחרי חורבן בית המקדש הראשון והשני, עשרת השבטים נעלמו, התמוססו באומות העולם. אנחנו לא יודעים היכן הם, אבל בעתיד הם יתגלו. שרדו שניים וחצי שבטים אשר מיוצגים כיום על ידי היהודים בכל העולם, אך לא נשארה לנו שום הבנה מי מאיזה שבט, מפני שהכול נשבר והתפזר. היום אנחנו פשוט חייבים להתאחד.

מתוך תוכנית בנושא "המצב בישראל", 24.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חינוך של סוררים
אור עבור המדינה כולה
מלחמה בלתי פוסקת

One comment

  1. שולמית אילת

    אין עוד מלבדו מחבר מאחד שומר ומגן ועושה לעם ישר-אל שמירה והגנה ולי יש רק להגיד לו שמע ישראל השם אלוקינו השם אחדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדדברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד ובע"ה לעד נתחבר נתאחד ונתגבר .<3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest