דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / מסע אל ירושלים הפנימית

מסע אל ירושלים הפנימית

laitman_2009-04_9136_70.jpg

כשאנחנו קוראים בספר הזוהר אנחנו צריכים לראות בסיפוריו קשר בין כוחות, עלינו להשתדל לסווג ולמיין אותם בתוכנו, כי הרי הכל נמצא בתוכי. הזוהר נותן לנו תמונה אחרת, לא גשמית, של המציאות הרוחנית. עלינו להשתדל לגלות אותה בתוכנו. על ידי מאמצנו אנחנו חייבים להשיג את המצב שבו כל התיאורים המופיעים בספר הזוהר יתחילו להתלבש ברגשות ובלב.

לאט לאט יתחילו להתגלות, בצורה של תכונות, כל מיני דמויות, אובייקטים, פעולות של השפעה או קבלה וכו'.

כשתשמע את המושגים: "יסוד", "ירושלים", "יעקב", "באר", אתה לא תחשוב על צורתם הגשמית, אלא מייד תחשוב רק על תכונותיהם הפנימיות. ואז פתאום תראה: "רגע… כל העולם נמצא בתוכי!". זו תהיה הפתעה כל כך גדולה עבורך! "הכל – בתוכי!".

עכשיו אני יורד במדרגות למטה, מתיישב במכונית ונוסע לירושלים. אתה תבצע את הפעולות הגשמיות האלה, אבל יהיה לך ברור שאתה מבצע את כל זה בפנים. אתה מבצע פעולות פנימיות, והפעולות הגשמיות רק ילוו את הפעולות הפנימיות. זה יגיע בהדרגה, מתוך קריאה בספר הזוהר. אין לנו אמצעי אחר, כפי שמסביר בעל הסולם בהקדמה לתלמוד עשר הספירות, סעיף קנ"ה.

צריך כל הזמן לכוון את עצמנו באופן כזה שנתפוס ונסדר את כל המושגים בתוכנו. אנחנו נולדנו ועשרות שנים אנחנו קיימים בעולם הזה, עברנו הרבה גלגולים. יש לנו רשימות מכל הגלגולים הקודמים, ואנחנו כל הזמן נמצאים בתפיסה השקרית והמבלבלת הזו ואין אנו מצליחים לגלות שזה שיקרי. זה יגיע בהדרגה. האור יעבוד. כי הרי הוא לא יכול לעשות זאת בפעם אחת. הוא לא רק רוצה לשנות אותנו, הוא חייב להכניס אותנו לתפיסה הזו במודעות, כדי שנבין ונסכים, נחכים ונרכוש את זה.

כשאנחנו משתתפים בתהליך זה אומר שאפשר להפעיל עלינו לחץ גדול יותר. לכן אנחנו חייבים להשקיע כאן מאמצים בהתקשרות עם הקבוצה כדי לקבל ממנה את חשיבות המטרה ובקריאה בספר הזוהר, אבל רק בתנאי שאנחנו ניגשים לקריאה זו בצורה נכונה, כפי שכותב בעל הסולם במבוא לספר הזוהר.

מתוך שיעור ערב על ספר הזוהר, 06.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
לאן מוביל אותנו ספר הזוהר?
מצידו השני של המסך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest