דף הבית / המשבר ופתרונו / מסלול רצחני של האנושות

מסלול רצחני של האנושות

דעה: (ד. דוברובסקי, המכון לפילוסופיה של האקדמיה הרוסית למדעים, פרופסור לפילוסופיה): ההתעמקות המתמדת במשבר האקולוגי ובבעיות גלובליות אחרות מראה, כי התרבות הצרכנית שלנו מתקרבת למבוי סתום. מדברים וכותבים על זה המון, אך לא רואים שום פעולות נחרצות.

על מנת לשנות את המסלול הסופני של התפתחות האנושות, צריכים לשנות את תודעת האדם ה"המוני". וזה משתווה לשינוי טבע האדם.

הבנת הטבע האנושי באה לידי ביטוי בהרכב של תכונות היציבות של הפרט החברתי אשר משוחזרות בכל העידנים ובכל העמים. וזה מצביע על ההתניה שלהן כלפי המבנה הביולוגי שלנו.

השאלה העיקרית היא, כיצד לשנות את התכונות השליליות של טבע האדם, כגון, צרכנות שלא ניתן לרסנה, תוקפנות כלפי הזולת, שאיפות אגואיסטיות מופרזות.

אין לנו תשובה חד-משמעית. ישנן רק שתי אפשרויות המתקבלות על הדעת:

– או שצריך לשנות את טבעו הביולוגי של האדם על ידי שיפורים ושינויים בגנום (הרכב גנטי) שלו, על מנת לשנות את המבני הנפשי שלו ואת דרך החיים.

– או ללכת בדרך מימוש התובנה והאישיות במערכת הלא ביולוגית שבונה את עצמה לבד, כלומר דרך שינויים אנטרופולוגים-טכנולוגיים, בדרך של טרנס-הומניזם אבולוציוני (גישה המנסה להתגבר על מגבלותינו הביולוגיות באמצעות קידמה טכנולוגית).

התייחסותי: המדען טוען בדרכו שלו דברים נכונים. הרי האדם אינו מסוגל לשנות את הטבע שלו לבד, זה אפשרי רק אם הוא משתף את אותו הכוח שברא אותו. אך לא ניתן למצוא את הכוח הזה בגֵנים שלנו. אנחנו יכולים לתכנת מחדש את האדם לפעולות לא למען עצמו אלא למען האחרים, שיקבל בכל מקרי החיים את החשיבות של הזולת ולא שלו. אבל אז זו תהיה מכונה, מלאך. גם עכשיו אנחנו מכונות כאלה (מלאכים) רק שפועלים בכל דבר למען עצמנו בלבד.

אולם מטרת ההתפתחות שלנו היא להביא אותנו למצב כאשר אנחנו הופכים לבעלי שני כוחות, השפעה וקבלה, ומשתמשים בהם לטובת החברה ובכך נעשים דומים לבורא. שינוי כזה אפשר לממש רק על ידי הפעלה עלינו של הכוח העליון הנסתר (הכוח שאינו קיים בנו), כוח של תכונת ההשפעה המלאה. זוהי מהותה של חכמת הקבלה ושל שיטתה.

ידיעות קודמות בנושא:
תפיסה של הישרדות האנושות
דָלוּת הדור
להפוך להיות גלובלי בפנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest