דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מסך הוא השתוות מקסימלית לנותן

מסך הוא השתוות מקסימלית לנותן

שאלה: מה זה אומר ש"הרשימות נכללות במסך"?

תשובתי: לאחר צמצום א', המסך הופך לדבר העיקרי בכל העבודה.

המסך הוא הדאגה היחידה שלי. זהו אותו המקום שבו אני כל הזמן מרגיש את עצמי. כל שאר הדברים חוץ מהמסך הם התנאים הנוספים, שנועדו לתמוך במסך ולקבוע את הצורה שלו, האופי שלו, הכיוון המדויק שלו.

הדאגה שלי היא להתרכז רק במסך. לא משנה לי אילו רצונות מופיעים אצלי, איזה אור יש שם, מה קורה שם בחיים, מפני שכבר התקבלה ההחלטה שמעכשיו והלאה אני כל הזמן משתדל להיות דומה לעליון. וההשתוות לעליון מספקת את המסך.

כל התנאים האחרים, החיצוניים והפנימיים, מה שלא יקרה – הכול מצטבר ומתרכז במושג האחד הזה, שנקרא "מסך". ואני חושב רק עליו: איך אני יכול לבצע את הפעולה האופטימלית והמקסימלית, מכל הפעולות האפשריות, כדי להידמות לבורא, בכל מצב.

לא מדאיג אותי המצב עצמו, שאינו תלוי בי, וגם לא מה שאני מרגיש בפנים. שום דבר! חשוב לי רק להבין שקיבלתי את זה ממנו, ובמצב הזה, שאליו הביאו אותי, חשוב לי לבצע כזאת פעולה שתהפוך אותי להיות דומה לבורא. וזה הכול!

בין אם זה יהיה מצב של קטנות, מצב של גדלות, או מצב ביניים ביניהם – זה לא משנה! כי כל זה הרי מגיע ממנו, ואילו אני מכוון את כל תשומת הלב למסך.

ו"הרשימות הכלולות במסך" הם הנתונים שאיתם אני עובד. זהו המידע על עצמי, על העליון, על המצב הקודם שלי, על התחתון – על הכול. הרשימות הם "רשמים" מכל ההתפעלויות שלי, שהיו ושיהיו. כל הנתונים הללו מצטברים במסך, והעבודה שלי היא לברר אותם, למיין אותם לפי סדר החשיבות ולפעול בהתאם להם כדי להידמות לעליון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 18.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החישוב שעושה ממני אדם
המסך הוא ההשקעה שלך במציאות הרוחנית
יותר אור בדרך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest