דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מנטאליות, השפה הפנימית של האדם

מנטאליות, השפה הפנימית של האדם

שאלה: לפי השיטה האינטגרלית, בזמן יצירת משפחה מספיק שבין גבר ואישה לא תהיה דחייה. אבל מצד שני, אתה אומר, שהנשמות נמשכות באופן סלקטיבי לפי איזו שהיא השתוות של ה"רשימות". על מה להסתמך כדי ליישם נכון את השיטה?

תשובתי: אנחנו יודעים, שבעולם הרוחני ההתקרבות נעשית לפי עיקרון ההשתוות.

השתוות, בעולם שלנו, זה אופי, השקפות ותחומי התעניינות משותפים, חינוך דומה, רמה סוציאלית זהה, יחס זהה לעולם וכדומה. לכל הדברים הללו יש חשיבות לא מועטת ליצירת משפחה.

כמובן, כאשר בני הזוג לומדים ביחד, נמצאים יחד בתנועה רוחנית, אז זה הופך לדבר החשוב ביותר. אבל העיקר, בכל זאת, שזה יהיה מקביל להידמות ולהשתוות הגשמית בעולם שלנו. לכן, ככל שהאנשים דומים זה לזה, קרובים ברוחם ובחינוך שלהם, במידה זו קל ועדיף יותר ליצור משפחות, זה נובע מחוק ההשתוות הרוחני.

אני לא יכול לקחת לעצמי אישה, נניח, מאוסטרליה או מאפריקה. אני לא מדבר על צבע העור, אלא על התכונות הפנימיות שלנו, כי הן הרי לגמרי שונות! אנחנו כל החיים לא נבין זה את זו.

אנחנו נתגורר יחד בשטח אחד, יהיו לנו ילדים וכל שאר הדברים (זו לא הבעיה), אבל יהיה לנו קשה מאוד להבין זה את זו מבחינה פנימית, מפני שהשפה הפנימית שלה נבדלת לחלוטין משלי. היא מבטאת כביכול את אותן המילים, אבל הדימויים והתמונות שנוצרים יחד עם זה בלב ובמוח שלה, הם שונים לגמרי מאשר אצלי.

אנחנו מדברים באותה שפה גשמית, אבל יש לנו שפה פנימית שונה לחלוטין לפי הדימויים הרעיוניים שלנו שקיימים בתוכנו: כאשר אנחנו אומרים איזו מילה, אצלי בפנים מופיעה איזו דמות, ואצלה המילה הזאת יוצרת דמות אחרת לגמרי. ספק אם אנחנו נצליח מתי שהוא להבין זה את זו, זה למעשה לא קורה.

בעולם הרוחני אנחנו מתאחדים, נכללים זה בזה, אני מקבל את העולם הפנימי שלה והיא מקבלת את העולם הפנימי שלי, לא הגשמי, אלא הרוחני! אי אפשר לקבל עולם פנימי גשמי, מפני שבגשמיות אנחנו לא מתקנים שום דבר. אנחנו לא יכולים לתקן את התכונות הגשמיות שלנו שאיתן נולדנו ואותן קיבלנו תוך כדי תהליך החינוך, לא יכולים!

אנחנו רואים את זה על אנשים, אפילו מתוך המעגל הפנימי שלנו, שלוקחים אישה או בעל ממדינה אחרת, עם מנטאליות שונה לחלוטין, הם לא מבינים זה את זו! הם חיים יחד בגלל הקבוצה, בגלל שבמשפחה מופיע אצלם משהו משותף, אבל הבנה פנימית מחצי מילה ואפילו ללא מילים, אין להם. המנטאליות מאוד חשובה.

שאלה: האם בני זוג עם מנטאליות שונה יכולים לתקן את המצב הזה דרך רוחניות?

תשובתי: אני לא מאמין בזה! אי אפשר "להיכנס" לתוך אדם עם מנטאליות אחרת. זה מאוד מורכב! לא הפסיכולוגים ולא הפוליטיקאים, לא יצליחו בזה, אף אחד. בראשו של האדם צריך להתרחש מהפך שלם. ולהימצא בכמה סוגי מנטאליות בו זמנית, גם כן בלתי אפשרי. זה כביכול אולי יצליח באופן מכאני, מלאכותי, אבל למעשה לא.

המנטאליות, זה אותן התמונות הרעיוניות של העולם שלנו, שאותן האדם קיבל תוך כדי תהליך של 15- 20 השנים הראשונות לחייו. אי אפשר לשנות את זה!

התמונות הפנימיות של העולם שאותן אתה מתאר לעצמך בהקשר לאיזה שהן צורות, דמויות, מחשבות, מילים מסוימות, זוהי השפה הפנימית של האדם. לדוגמה, אנחנו לפעמים רואים על מסך המחשב כל מיני סמלים מוזרים, זוהי השפה הפנימית של המחשב. על אף שאנחנו מקלידים מילים ופקודות באנגלית, ברוסית, ובשפות אחרות, המחשב מתרגם אותן לשפה נסתרת שלו שמנהלת אותו.

כזו שפה פנימית נמצאת גם אצלנו, היא בלתי משתנה, לא ניתן לשנותה. לכן אני יכול להיות בהתאמה עם אדם אחר, אבל תמיד יהיה בינינו מחסום. אני לא יכול לעשות בקשר לזה שום דבר, כך אני הפכתי להיות תחת ההשפעה של הסביבה בשנות ילדותי ונעוריי.

מתוך שיעור בנושא " קבוצה והפצה", 20.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שיתוף הציפיות אחד של השני
תא חברתי שבו מתרכז הכול
מנגינה בשני קולות

One comment

  1. מה צריכים לעשות חברים שכבר התחתנו עם מישהי זרה והקימו משפחה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest