דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / מנוף העלייה לעולם העליון

מנוף העלייה לעולם העליון

מתוך שיעור מס' 1 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה, 14.01.2011.

שאלה: נשארו בסך הכול מספר ימים עד לכנס הקבלה בברלין. אנחנו רוצים להרגיש אותו כבר עכשיו, להרגיש שכל הכלי העולמי נמצא באותו המצב. כיצד ניתן לעשות זאת?

תשובתי: קודם כל אנחנו צריכים להבין ולתפוס עד כמה אנחנו יכולים מפעם לפעם, יותר ויותר, להגביר את הקשר שלנו בינינו, ולארגן את ההפצה שלנו בעולם בצורה יותר אינטנסיבית. דווקא בזה תלוי המצב הרוחני שלנו. המדרגה הרוחנית הבאה שלנו תלויה בכמה שנתרחב בכל העולם, במידה הזאת האור יתקן/יעלה אותנו. מפני שאיננו קיימים למען עצמנו, למען העלייה שלנו למעלה, אלא כדי שחכמת הקבלה תופץ לרוחב.

בעל הסולם כתב במאמר "שופרו של משיח", שהפצת חכמת הקבלה בעולם נקראת שופר, כלומר שופרו של משיח. משיח זו תכונה שמושכת ומוציאה את האדם מהאגואיזם (מהמילה למשוך). זאת אנחנו צריכים לעשות. אם נסייע עוד קצת לעולם, בזה שהוא יתקרב לתיקון האגואיזם שלו, אז גם אותנו יעלו במידה שבה העולם ידרוש את זה. ואם הוא לא ידרוש, אז גם אותנו לא יעלו.

מה אמר האר"י כשעמד להיפטר מהעולם הזה? – באותה העת, רבי חיים ויטאל, שהיה תלמידו הראשון, אשר לו העביר האר"י את דרכי החכמה הזאת, לא היה לצידו. בעל הסולם כתב על כך במכתבו, שיצחק כהן, אחד מתלמידי האר"י, נכנס אליו בזמן פטירתו ובכה שהלכה התקווה שלה הם קיוו, לראות את העולם מלא בטוב, בחכמה ובאור הבורא. והאר"י ענה לו שאם היה נמצא ביניכם לפחות צדיק אחד גמור, אז לא היו לוקחים אותי מהעולם הזה טרם זמני. ענה לו התלמיד שאין להם יותר שום תקווה?! השיב לו האר"י, שאם יהיו ראויים, אז יבוא אליהם וילמדם. הפציר התלמיד ואמר לו, איך תבוא ללמדנו אם אתה עוזב את העולם הזה? וענה לו האר"י, "מה אתה מבין בסודות הנסתרים ודרכי החזרה שלי אליכם!" – אמר ונפטר מן העולם כדי לחיות בעולם הבא.

את אותו הדבר אמר בעל הסולם. מאחר ותלמידיו לא היו ראויים שימשיך ללמד אותם, הוא נפטר. אין כאן שום חשבונות אחרים. אם יש צורך באדם, אז מחזיקים אותו, נותנים לו את המשׂימה והשליחות הזאת, ואם לא, אז לוקחים אותו, ישנה עבודה אחרת. לכן עלינו להבין שאנחנו צריכים להשתוקק בכל כוחנו להפיץ את חכמת הקבלה, ואז יעלו אותנו. האחד תלוי בשני בצורה מדויקת לחלוטין! לא רק שאף אחד מאיתנו לא יוכל לעלות (על זה בכלל אין מה לדבר!), אלא גם כל הקבוצה לא תעלה באיחוד שלה, אם היא לא תשתתף בצורה נכונה בהפצת חכמת הקבלה בעולם. נקווה שנגשים בשנה הזאת את כל מה שתלוי בנו, ואז באמת נהייה ראויים ליציאה לעולם העליון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר הזוהר", 14.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אירופה – בית משותף, בעיה משותפת
ניפגש בברלין!
אני לא קוסם, אני רק לומד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest