ממה סובל מקובל?

laitman_2010-12-14_9651_us-70.jpg

המקובל סובל מזה שרואה את הפיגור של העולם בתנועה לגילוי הבורא, לאיחוד להשׂגת החיים המושלמים. אנחנו מסוגלים לעשות את זה, לשֵם כך קיימים אצלנו כל התנאים, ואילו אנחנו מזלזלים בהזדמנות הזאת ואיננו מבצעים את המוטל עלינו. בכך אנחנו מזמינים על עצמנו כל מיני בעיות וגורמים ייסורים לבורא.

דווקא בגלל שהמקובל השׂיג את גילוי הבורא, הוא סובל יותר מכולם. כי הרי ביחס לכל העולם הוא דומה לאימא ביחסה לילדיה. כל העולם הוא הכלים שלו, חלקי נשמתו. כל עוד הם אינם מתוקנים, המקובל סובל עבורם יותר ממה שהם עצמם.

כל אדם מרגיש את האגואיזם האישי שלו וסובל מזה שהכלי שלו ריק. ואילו המקובל כולל בתוכו את כולם, רוצה להתייחס לכולם באהבה ולמלא את כולם בטוב המוחלט. אך בני האדם אינם רוצים בזה, הם אינם מסכימים להתאחד ולבטל את האגואיזם שלהם לפחות במקצת כדי ליצור רצון/כלי גדול שניתן למלא באור אין סוף.

המקובל אינו יכול לתקן את העולם, רק לסבול עבורו ולהמתין עד שבני האדם יגלו נכונות מינימלית להתקדם. כמובן שיותר מכל הוא סובל עבור התלמידים שלו, כי הרי הייסורים שלהם הם מטרתיים. הוא אינו יכול לקדם אותם באופן מלאכותי, זה רק יזיק להם, יפריע להתפתחות. לכן הוא מדבר איתם באותה הרמה שהם תואמים לה.

אנחנו לומדים לפי המקורות, והקשר שלנו איתם נקבע בכמה שכולנו יחד יכולים לקבל מהם. בדיוק את זה אני מגלה ולא את מה שאני מבין ברצון שלי. אני עובד עם הנחיצות הכללית שנוצרת כדי להתגלות לכולם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "קבלה למתחיל", 01.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest